
Над 1 милиард души гледат подкасти в YouTube всеки месец
Компанията обяви, че има над 300 000 видео подкасти в платформата
Това поражда етични опасения поради двойната роля на Мъск като съветник в Белия дом и бизнес магнат
Спътникова компания, собственост на Илон Мъск, има шансове да поеме голям федерален договор за модернизиране на националната система за комуникация на въздушното движение, съобщава AP.
Според държавни служители, изпълнители и хора, запознати с работата, оборудване от Starlink на Мъск е било инсталирано в съоръжения на Федералната авиационна администрация като прелюдия към поемането на договор на стойност 2 млрд. долара, който се държи от Verizon.
Мъск заяви, че мрежата, използвана от ръководителите на полети, е остаряла и изисква драстични и бързи действия за нейното модернизиране.
„Системата на Verizon не работи и така излага на сериозен риск пътуващите със самолети“, написа Мъск в понеделник в X, социалната медия, която притежава от 2022 г. насам.
Появата на Starlink като потенциален заместител на ръководените от Verizon усилия подчертава изключителните конфликти на интереси, присъщи на позицията на Мъск едновременно като старши съветник на президента Доналд Тръмп в Белия дом и бизнес магнат, отговарящ за разрастващ се набор от компании. Не е ясно каква роля би могъл да играе Мъск в подпомагането на компанията майка на Starlink - SpaceX, да спечели такъв бизнес.
„Прозрачността е много ограничена“, казва Джесика Тилипман, експерт по договорно право в университета „Джордж Вашингтон“. Позовавайки се на Мъск, тя казва: „Без тази прозрачност нямаме представа до колко непублична информация има достъп той и каква роля играе при възлагането на договори.“
Бивши служители на FAA също така заявиха пред Associated Press, че са разтревожени от перспективата Starlink да бъде използван като критична част от националната авиационна система без адекватно тестване, преглед и дебат за ползите и недостатъците му.
SpaceX се стреми да използва своето съзвездие от спътници, за да замени остарялата наземна комуникационна система, която улеснява текстовата и гласовата комуникация на FAA, казват източниците. Договорът с Verizon, сключен през 2023 г., трябваше да актуализира част от тази система до по-съвременен стандарт, разчитащ на оптични кабели.
Данните за сключените договори показват, че по 15-годишната модернизация на Verizon за обновяване на комуникационната система на FAA вече е извършена работа за близо 200 млн. долара. Представител на Verizon заяви, че компанията не знае договорът да е изменян или прекратяван.
В понеделник FAA обяви на X, че агенцията тества терминал Starlink в съоръжението си в Атлантик Сити и два терминала на „обекти, които не са критични за безопасността“ в Аляска. Терминалите са наземни приемници, които свързват устройства или компютри с орбитални спътници.
Друг изпълнител на FAA, L3 Harris, потвърди, че отговаря за придобиването и тестването на терминали Starlink за включване в мрежата на телекомуникационната инфраструктура на FAA. Говорител на L3 Harris заяви, че компанията работи със SpaceX по инициативата от много месеци.
По-рано Bloomberg News съобщи за инсталирането на терминали Starlink в съоръженията на FAA.
Подробностите за служителите на SpaceX, изпратени да работят по проекта, не са ясни, но трима от нейните софтуерни разработчици фигурират в списъка на администрацията на Тръмп с държавни служители, получили „етични откази“ за извършване на работа, която би могла да бъде от полза за компанията на Мъск.
Законите за правителствена етика изискват хората, които биха могли да се възползват от работата на правителството, да се оттеглят от участие в конкретни проекти или да продадат финансовите си дялове, или да прекъснат връзките си с компанията, която би могла да се възползва от тях. Ръководителите на правителствени отдели или други длъжностни лица могат да предоставят дерогация, но само при ограничени обстоятелства.
Тед Маласка, старши директор на приложния софтуер в SpaceX, е получил отказ заедно с двама софтуерни инженери - Брейди Гланц и Томас Киернан, според списъка с откази и профилите в LinkedIn. АП не можа да установи дали тримата все още работят за SpaceX или какво точно е естеството на работата им за федералното правителство.
В четвъртък Маласка публикува в социалните медии, че се е срещал в централата на FAA със служители, отговарящи за изпълнението на модернизацията на телекомуникациите.
Договорът с FAA не е единственият конфликт на Мъск. Неговите съмишленици също така са поели много от операциите в Администрацията за общи услуги (General Services Administration), която контролира недвижимите имоти и сключването на договори за множество правителствени агенции. Понастоящем GSA предлага на други агенции възможността да изстрелват полезни товари чрез съществуващ договор със SpaceX - което поставя агенцията в позиция да насочва бизнеса към Мъск. Министерството на транспорта регулира някои аспекти на SpaceX и неговата компания за електрически автомобили Tesla.
НАСА и Министерството на отбраната са основни клиенти на SpaceX. Неговата компания за мозъчно-компютърен интерфейс Neuralink има регулаторни проблеми пред Американската администрация по храните и лекарствата.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Компанията обяви, че има над 300 000 видео подкасти в платформата
Делът на нископлатените служители е по-висок при жените
Актрисата е известна с две емблематични роли