
Рецептата на Google срещу кибератаки: Симулирай хаос, за да оцелееш
Как да защитим бизнеса си като истински експерти, разказва Майк Харт
Вижте кои са другите бизнеси, за които се очакват успехи тази година
Секторите на търговията на дребно и електронната търговия предлагат значителни възможности за предприемачество, въпреки глобалните икономически промени и геополитическата несигурност. За тези, които могат да бъдат иновативни и да отговорят на променящите се нужди на пазара, перспективите остават пълни с потенциал. В съчетание с нововъзникващите тенденции съществуват много възможности, особено за компании, които се възползват от растящи сектори като уелнес и устойчиви продукти, съобщава БГНЕС.
В този ред на мисли има няколко бизнеса, които се очаква тази година да бъдат особено успешни.
През последното десетилетие корейските и японските козметични тенденции в САЩ набраха огромна популярност. През 2024 г. корейските козметични продукти сами по себе си заемат първо място в пазарния дял на вноса на козметика в САЩ (изпреварвайки за първи път френските Chanel и Lancome) с 22% от пазара и стойност 1,4 милиарда долара. Потребителите търсят новости в грижата за кожата, нежни съставки и иновативни опаковки, а Корея и Япония са готови да им ги предоставят.
Предприемачите в областта на козметиката могат да се възползват от този пазар, като създадат линия от азиатски козметични продукти в абонаментен пакет, онлайн магазин или временен магазин. Друга възможност за предприемачите е да предлагат козметични услуги с личен асистент за пазаруване и препоръки или да си партнират с марки или дистрибутори, за да предлагат продукти директно на потребителите.
Прогнозира се, че глобалният пазар на облекла втора употреба ще достигне 350 милиарда долара до 2028 г., благодарение на загрижеността за устойчивостта, икономическите предизвикателства и любовта към уникалните артикули. Онлайн платформи като ThredUp, Depop и Poshmark процъфтяват в препродажбата на дрехи втора употреба. Но желанието ни да не изхвърляме леко употребявани продукти на сметището не се спира до дрехите. Нишови препродавачи на винтидж и стоки втора употреба за мебели (като Chairish), употребявани спортни стоки (като SidelineSwap) и музикални инструменти (Elderly.com) също са в растеж. Този по-голям пазар извън облеклото може да достигне стойност от 64 милиарда долара до 2032 г.
Пазаруването "на живо" не е новост. Потребителите пазаруват по телевизията от 80-те години на миналия век. Но то получава нов живот благодарение на социалната търговия и модерните предавания "на живо" на платформите за електронна търговия. Макар че пазаруването "на живо" не се е наложило в САЩ със същата скорост като Taobao на Alibaba в Китай, то набира скорост с ръст на продажбите на TikTok Shop с 26% през 2024 г. до почти 72 милиарда долара.
Поради нарастващия брой собственици на домашни любимци, прекомерното желание за тяхното разглезване и готовността им да харчат повече, американците са похарчили над 147 милиарда долара за домашните си любимци през 2023 г., а тази цифра продължава да расте.
Промяната в навиците на пазаруване, особено сред Милениалите и поколението Z, доведе до увеличени разходи за скъпи стоки и услуги за домашни любимци, както и за продукти за здраве и благосъстояние. За предприемачите, фокусирани върху домашните любимци, това е златна възможност. Възползвайте се от нарастващото търсене на висококачествена храна и лакомства за домашни любимци, особено ако те имат добавена стойност като това да са органични, без зърнени продукти или за специална диета. Все още има търсене и на уникални дрехи, играчки и продукти за грижа за домашни любимци на достъпни цени.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Как да защитим бизнеса си като истински експерти, разказва Майк Харт
Програма на стойност 34,5 млн. лева за подкрепа на интермодални оператори вече е стартирана
Ценните книжа бяха записани от над 60 инвеститори от 17 държави