Airbnb се бори с фалшивите обяви, тази година са премахнати 59 000

Свят

Компанията планира да използва изкуствен интелект при проверката на офертите

Следващият път, когато отворите Airbnb, има вероятност обявата, на която се спрете, да е твърде добра, за да е истина - буквално.

Снимка: Pexels

Компанията твърди, че само през тази година е премахнала 59 000 фалшиви обяви и е предотвратила присъединяването на други 157 000 към платформата, пише Business Insider. 

Фалшивите обяви и високите такси за почистване са сред няколкото проблема, които потребителите на Airbnb са посочили в проучване на компанията, съобщиха от платформата за отдаване под наем. Други включват желание за по-ниски цени. 

Снимка: Pexels

Airbnb съобщи, че по-късно тази година ще започне да проверява всички обяви на петте си най-големи пазара, включително в САЩ и Обединеното кралство, за да се бори с епидемията от фалшификати.

Измамните обяви водят до възстановяване на суми и разходи за пренасочване на Airbnb, "но най-големият риск е за репутацията ни", заяви главният изпълнителен директор Браян Чески. "Ако не можете да се доверите, когато резервирате Airbnb, че обявата е истинска и ще ви хареса, тогава ще отседнете в хотел."

По-рано тази година Чески говори за потенциала на чатботове като ChatGPT. Сега компанията планира да използва изкуствен интелект при проверката на офертите в тези пет водещи държави.

Той ще накара домакините да влязат в имота и да отворят приложението на Airbnb. GPS ще проверява дали се намират на правилния адрес, а изкуственият интелект ще се използва за сравняване на снимките на живо със снимките, които домакинът използва в обявата.

Имотите в САЩ, Великобритания, Канада, Франция и Австралия, които преминат теста, ще получат икона "проверено" на своите обяви от февруари. Компанията заяви, че ще проверява обявите в още 30 държави от края на следващата година.

Освен с фалшивите обяви, Airbnb трябва да се бори и с по-строги разпоредби в места като Ню Йорк. 

В началото на септември Ню Йорк започна да прилага закон от 2022 г., който затруднява домакините на Airbnb да използват имотите си за краткосрочно отдаване под наем, което доведе до огромен спад на обявите.

Освен това миналата година някои потребители се оплакаха от увеличените такси за почистване. 

Компанията от Сан Франциско заяви, че повече от 260 000 обяви са намалили или премахнали таксите за почистване тази година.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст