Трима студенти разказват за кризата със студентските общежития в Нидерландия
Как се живее между високите наеми и големите мечти
50% от Gen Z класират „баланса между работата и личния живот“ като един от най-важните си приоритети
Gen Z направи първите си стъпки в работната сила в разгара на пандемията. Въпреки това, 60% от работодателите са признали, че са уволнили служители от Gen Z, които са наели тази година, според скорошна статия в Inc. Това доведе до нарастващ разговор за това защо много поколения Z се борят да запазят работата си.
Лесно е да обвиним това явление на стереотипите на поколенията - мързел, права или незрялост, но проблемът е много по-сложен. Трябва да разгледаме връзката на по-младото поколение с традиционното работно място, за да разберем защо това се случва. Ето три възможни причини Gen Z се борят да запазят работата си, по данни на Forbes.
1. Липсва им мотивация, което не е изцяло по тяхна вина
Една от най-честите критики към Gen Z като цяло е усещането за липса на мотивация. Всички от Милениалите до Бумърите обичат да говорят за нежеланието на Gen Z да работят „усилено“ за това, което искат да постигнат в живота, без непременно да анализират защо.
Доклад на Deloitte съобщава, че Gen Z цени компании, които се грижат за света около тях, включително техните служители. Тази възприемана липса на мотивация може да е форма на самосъхранение, нежелание да се влеят в система, която не предлага много стабилност в замяна.
2. Те говорят на различен език
Друг проблем, който може да допринася за предизвикателствата на работното място на Gen Z, е комуникацията. Докато членовете на това поколение често са приветствани като дигитални местни хора, това не винаги се изразява в силни междуличностни умения в традиционна работна среда. Израстването, потопено в социални медии и текстово-базирана комуникация, означава, че много млади служители може да се затрудняват с разговорите лице в лице, особено тези, които се очакват в професионалните среди.
Статия от 2022 г. от Юридическия факултет на Харвард обяснява, че работниците от поколение Z са навлезли на пазара по време на пандемията. Това поколение започна кариерата си, когато беше приемливо да се изпрати бърз текст – нещо, с което се чувстват много удобно – вместо да имат екипна среща. Те пропуснаха времето за работа в офиса в решаващ момент от кариерното си развитие.
3. Те отхвърлят манталитета за работа без живот
Може би най-определящата причина, поради която поколението Z може да се окаже без работа, е тяхното отхвърляне на традиционната работна култура, която набляга на дългите часове, постоянната наличност и потапянето в работата.
Успехът е свързан с упорит труд и жертви в кариерата за по-старите поколения. „Хустъл културата“ на Милениалите романтизира идеята за работа през нощта, уикендите и празниците, за да напреднат. Но Gen Z не приема това. Те искат повече от просто заплата - искат баланс, смисъл и чувство за лична реализация, което не е изцяло обвързано с работата.
Друг доклад на Deloitte от 2023 г. установи, че 50% от респондентите от Gen Z класират „баланса между работата и личния живот“ като един от най-важните си приоритети, когато обмислят работа. Това поколение, което „изказва мнението си“, е по-малко вероятно да толерира токсична среда на работното място и по-бързо напуска позиция, която не отговаря на техните очаквания.
Gen Z е по-склонно да даде приоритет на личното благосъстояние и психичното здраве пред напредъка в кариерата. Това поколение е по-малко склонно да остава до късно в офиса или да бъде постоянно на разположение чрез имейл след работно време.
Gen Z не бива уволнявано просто защото е „лошо поколение“ работници. Вместо това те се сблъскват с остарели системи на работа и неспособност да се адаптират към съвременните нужди.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Как се живее между високите наеми и големите мечти
По-лесно е да се каже, отколкото да се направи. Какво може да се обърка?
Тези продукти за многократна употреба ще ви помогнат за финансовите ви цели