Николай Димов: Брандингът е духът на бизнеса

Започва инициативата For Better Branding, чиято цел е да помогне на стартъпи, малки и средни бизнеси да се развиват

 

Никога не бива да забравяш откъде си започнал, какъв е бил пътят ти в самото начало – не бива да подценяваш и хората, които са минали вече по него.

Снимка: Евгений Милов

Думите са на Николай Димов, основател на Mindblow Agency. Той е специален гост в новия епизод на Бизнес Видео Подкаст, който сме посветили на темата „Що е то брандинг“.

Оказва се, че това е един от най-сложните въпроси при изграждането на бизнеса, както и един от подценяваните.

Брандингът е духът на самия бизнес. Но той е стратегия и двустранен процес – колкото важна е ролята на агенцията, която ще работи върху идеите, толкова важна е основата, която е изградила една компания“, казва Николай.

 

Преди реализирането на т.нар. бранд идентичност, бизнесът трябва да си напише домашното – да има ясна идея за развитие и да знае как ще се отличава спрямо останалите на пазара – ако започнеш да правиш бизнес без да имаш конкурентно предимство, шансът продуктът и услугата да успеят е малък.

Снимка: Евгений Милов

 „Получава се един дисонанс – увеличава се броят от реклами и брандове, които достигат до потребителите, които се впечатляват все по-трудно. Което значи, че бизнесите трябва да се стараят повече, за да печелят клиенти“.

Едно от важните неща обаче е брандът да не изпуска връзка с реалността. Началото за всеки бизнес е изключително важно. Ето защо Mindblow Agency, заедно със свои партньори, започват инициативата For Better Branding, чиято цел е да помогне на стартъпи, малки и средни бизнеси в България да се развиват.

Това ще се случи под формата на конкурс, в който една компания ще има възможността да спечели напълно безплатен брандинг, направен от агенцията.

Снимка: Евгений Милов

For Better Branding е повече от проект – това е кауза за нас и партньорите ни. Искаме да покажем на компаниите какво представлява добрият и успешен брандинг и защо трябва да инвестират време, усилия и ресурси в него“, споделя експертът.

Наблюденията от работата му през годините показват какви са пропуските на малкия и среден бизнес, както и на стартъпите в самото начало – най-често такива компании се управляват от един човек, който няма как да притежава всички необходими качества и умения, за да движи бизнеса самостоятелно. Другите проблеми могат да бъдат свързани с липсата на финансови или време, които могат да бъдат критични.

Николай не крие, че темата за брандинга му става близка, след като преминава през фалирал стартъп и е осъзнавал, че е трудно да се справиш сам.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст