САЩ наложи санкции на Газпромбанк, за да ограничи износа на руски газ
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
Започва инициативата For Better Branding, чиято цел е да помогне на стартъпи, малки и средни бизнеси да се развиват
Никога не бива да забравяш откъде си започнал, какъв е бил пътят ти в самото начало – не бива да подценяваш и хората, които са минали вече по него.
Думите са на Николай Димов, основател на Mindblow Agency. Той е специален гост в новия епизод на Бизнес Видео Подкаст, който сме посветили на темата „Що е то брандинг“.
Оказва се, че това е един от най-сложните въпроси при изграждането на бизнеса, както и един от подценяваните.
„Брандингът е духът на самия бизнес. Но той е стратегия и двустранен процес – колкото важна е ролята на агенцията, която ще работи върху идеите, толкова важна е основата, която е изградила една компания“, казва Николай.
Преди реализирането на т.нар. бранд идентичност, бизнесът трябва да си напише домашното – да има ясна идея за развитие и да знае как ще се отличава спрямо останалите на пазара – ако започнеш да правиш бизнес без да имаш конкурентно предимство, шансът продуктът и услугата да успеят е малък.
„Получава се един дисонанс – увеличава се броят от реклами и брандове, които достигат до потребителите, които се впечатляват все по-трудно. Което значи, че бизнесите трябва да се стараят повече, за да печелят клиенти“.
Едно от важните неща обаче е брандът да не изпуска връзка с реалността. Началото за всеки бизнес е изключително важно. Ето защо Mindblow Agency, заедно със свои партньори, започват инициативата For Better Branding, чиято цел е да помогне на стартъпи, малки и средни бизнеси в България да се развиват.
Това ще се случи под формата на конкурс, в който една компания ще има възможността да спечели напълно безплатен брандинг, направен от агенцията.
„For Better Branding е повече от проект – това е кауза за нас и партньорите ни. Искаме да покажем на компаниите какво представлява добрият и успешен брандинг и защо трябва да инвестират време, усилия и ресурси в него“, споделя експертът.
Наблюденията от работата му през годините показват какви са пропуските на малкия и среден бизнес, както и на стартъпите в самото начало – най-често такива компании се управляват от един човек, който няма как да притежава всички необходими качества и умения, за да движи бизнеса самостоятелно. Другите проблеми могат да бъдат свързани с липсата на финансови или време, които могат да бъдат критични.
Николай не крие, че темата за брандинга му става близка, след като преминава през фалирал стартъп и е осъзнавал, че е трудно да се справиш сам.
Европейските държави използват банката, за да плащат газа, който все още купуват от Русия
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците
Дизайнът се основава на руска междуконтинентална балистична ракета