Решава задачи, пише проекти: Как да влезем BgGPT?
Приложението може да се ползва безплатно от всички българи
За важните неща в отношенията между работодател и служител разказва Валентина Кожухарова
Site Ground е хостинг компания, отговаряща за близо 3 млн. домейна от цял свят. В поредния епизод на Бизнес Видео Подкаст, HR мениджърът на компанията Валентина Кожухарова, която разказва как една голяма компания привлича и задържа талантливи служители, какви са похватите за добри отношения между работодател и служител и какво представлява инициативата Best Еmployer.
"Инициативата е международно проучване, в което работодателите се допитват до мнението на служителите си. В края ѝ работодателите получават под формата на статистика информация относно различни компоненти като ангажираност на служителите, отношение към работната среда, заплащане и други", обясни Кожухарова.
Тя отговори на няколко важни въпроса сред които е и- какво прави един работодател добър. По думите й справедливото заплащане, както и добро отношение към служителите са най-важните неща. По-добрите работодатели обаче, отиват една крачка по-напред и надграждат тези основни неща. Те превръщат това да си част от тази компания, в преживяване.
"Разрив в отношенията между работодател и служител могат да настъпят по няколко причини. Работникът може да се почувства зле понякога заради голямата разлика между това, какво е било представено пред него преди да започне работата и последващата действителност. Винаги ще има нещо, което не ни допада в работата, въпросът е да сме достатъчно стимулирани на конкретното работно място, така че да преодолеем негативите", споделя Кожухарова.
Изключително важно е още на самото интервю за работа работодателят максимално честно да представи на бъдещия служител работата и компанията. Така след това няма да се чувства излъган за нещо. Талантливи хора се привличат и задържат с ангажираност, честност и стимулиране, смята HR мениджърът.
Относно това, че по последни проучвания голяма част от служителите не се чувстват ангажирани, тя сподели, че в тяхната компания 91% от хората се чувстват ангажирани. 76% е средната ангажираност на работещите в България. Според нея за ангажираността на служителите лоша роля е изиграла пандемията. Затова сега повече отвсякога, е важно работодателите да се погрижат за ангажираността на техните служители.
Ковид пандемията помогна за това хората все повече да търсят психологическа подкрепа от специалисти. Вече и в България се научихме, че да ходиш на психолог не е нещо лошо, че той е човекът, който може да ти помогне да приемеш и преминеш през някаква ситуация и да опознаеш по-добре себе си, смята Кожухарова.
Що се отнася до бърнаута, той идва, когато човек твърде дълго е давал прекалено много от себе си, добави тя.
Повече съвети и интересни констатации, гледайте във ВИДЕОТО!
Приложението може да се ползва безплатно от всички българи
Собственици на скъпи имоти също са обект на данъчни проверки
От днес може да бъде закупена монета, посветена на българската гайда