БНБ пуска възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Върховенството на закона и ситуацията с човешките права в южната ни съседка все още обаче притесняват германския производител
На вчерашното си заседание, надзорният съвет на автомобилния гигант „Фолкваген” не е взел решение за държавата, в която ще строи новия си завод, като настроенията към момента са в подкрепа на Турция, пише авторитетният германски в.”Ханделсблат”.
За липса на финална позиция по темата с производствената мощност към този момент потвърдиха официално от компанията за bTV.
Очаква се в този проект германският концерн да вложи 1 милиард и 300 милиона евро и да открие около 5 хиляди нови работни места.
Окончателното решение се очаква след средата на август, твърдят източниците на медията. През следващите седмици автомобилният гигант ще проучи ситуацията с човешките права в Турция, както и с върховенството на закона, тъй като към момента от правна гледна точка България има предимство като член на ЕС. Вестникът твърди, че федералното правителство не е против изграждането на завод в южната ни съседка.
"Ройтерс" потвърждава, че окончателно решение няма, като обаче член на съвета е подчертал, че компанията е близко до такова именно в полза на Турция. Плановете са конкретизирани, но не и финализирани, заяви днес говорител на УС на концерна, цитиран от ДПА.
Към настоящия момент в Министерство на икономиката не е постъпила официална информация относно решението на Надзорния съвет на VW AG за разкриването на нов завод за производство на автомобили, съобщиха от ведомството за bTV.
По-рано днес изданието „Аутомобилвохе”, без да цитира източници, обяви, че инвестицията ще е в Измир, като причина за това е и натиск от страна на Катар – собственик на 17% от акциите на VW. Информацията се завъртя като свършен факт из български и някои турски медии.
Новият завод ще поеме производството на част от моделите на „Шкода” и „Сеат” заради рокадите в производствения процес на „Фолксваген” и по-масовото навлизане на колите с електрическо задвижване. България и Турция останаха основни конкуренти за инвестицията, като през последните месеци различни непотвърдени информации поставяха ту едната, ту другата страна начело в надпреварата.
Не липсваха и политически изказвания.
Повече яснота по темата се очаква по-късно днес, когато на съвместна пресконференция „Фолксваген” и „Форд” ще обявят стратегическото си партньорство в сферата на електромобилите. Американският производител има вече от 60 години завод в южната ни съседка.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството