1 USD
1.83543 BGN
Петрол
Bitcoin
$62,361.5

„Ханделсблат”: Надзорният съвет на VW не е решил за завода, но настроенията са в подкрепа на Турция

„Ханделсблат”: Надзорният съвет на VW не е решил за завода, но настроенията са в подкрепа на Турция

Върховенството на закона и ситуацията с човешките права в южната ни съседка все още обаче притесняват германския производител

На вчерашното си заседание, надзорният съвет на автомобилния гигант „Фолкваген” не е взел решение за държавата, в която ще строи новия си завод, като настроенията към момента са в подкрепа на Турция, пише авторитетният германски в.”Ханделсблат”.

За липса на финална позиция по темата с производствената мощност към този момент потвърдиха официално от компанията за bTV.

Очаква се в този проект германският концерн да вложи 1 милиард и 300 милиона евро и да открие около 5 хиляди нови работни места.

Окончателното решение се очаква след средата на август, твърдят източниците на медията. През следващите седмици автомобилният гигант ще проучи ситуацията с човешките права в Турция, както и с върховенството на закона, тъй като към момента от правна гледна точка България има предимство като член на ЕС. Вестникът твърди, че федералното правителство не е против изграждането на завод в южната ни съседка.

"Ройтерс" потвърждава, че окончателно решение няма, като обаче член на съвета е подчертал, че компанията е близко до такова именно в полза на Турция. Плановете са конкретизирани, но не и финализирани, заяви днес говорител на УС на концерна, цитиран от ДПА.

Към настоящия момент в Министерство на икономиката не е постъпила официална информация относно решението на Надзорния съвет на VW AG за разкриването на нов завод за производство на автомобили, съобщиха от ведомството за bTV.

По-рано днес изданието „Аутомобилвохе”, без да цитира източници, обяви, че инвестицията ще е в Измир, като причина за това е и натиск от страна на Катар – собственик на 17% от акциите на VW. Информацията се завъртя като свършен факт из български и някои турски медии.

Новият завод ще поеме производството на част от моделите на „Шкода” и „Сеат” заради рокадите в производствения процес на „Фолксваген” и по-масовото навлизане на колите с електрическо задвижване. България и Турция останаха основни конкуренти за инвестицията, като през последните месеци различни непотвърдени информации поставяха ту едната, ту другата страна начело в надпреварата.

Не липсваха и политически изказвания.

Повече яснота по темата се очаква по-късно днес, когато на съвместна пресконференция „Фолксваген” и „Форд” ще обявят стратегическото си партньорство в сферата на електромобилите. Американският производител има вече от 60 години завод в южната ни съседка.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии