Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Куп марки принудени да сменят имената си, защото при китайски превод означават смешни неща
Компанията Coca-Cola дълго време не могла да избере своето име за продажби в Китай. Причината е, че китайците произнасят името на напитката като „ке-ку-ке-ла", което означава „изяжте восъчната попова лъжичка“ или „женски кон, натъпкан с восък“ в зависимост от диалекта.
Компанията е била принудена да изпробва близо 40 хиляди варианта за изписване на търговската си марка, преди да бъде избрано името „Коку Коле", което означава „Щастие в устата", пише businessinsider.com.
Съществува цял бизнес, базиран на избора на имена на марки за компании, които искат да навлязат в Китай. Има лингвистични алгоритми, компютърни програми и консултантски компании, посветени на това.
По-сложно е, отколкото изглежда на повърхността. Китай е дом на много широко използвани диалекти и това, което изглежда безопасно на мандарин, може да не се преведе толкова добре на, да речем, кантонски или хокиен.
Coca-Cola не е единствената марка с проблем при изписването на китайски. Има още куп такива. Сре д тях са Reebok - Rui bu - "бързи стъпки", Nike - Nai ke - "траен и упорит", Colgate - Gao lu jie -"разкриване на превъзходна чистота", Heineken - Xi li - "сила на щастието".
Някои марки срещат проблем с имената си и в други държави. В Тайван преводът на слогана на Pepsi „Изборът на новото поколение“ излиза като „Pepsi ще върне вашите предци от мъртвите“.
Когато General Motors представиха Chevy Nova в Южна Америка, очевидно не бяха наясно, че „no va“ означава „няма да тръгне“ на испански. След като компанията разбра защо не продава никакви автомобили, тя преименува колата за своите испански пазари.
Ford имаше подобен проблем в Бразилия с модела Pinto. Компанията установи, че Pinto е бразилски жаргон за "малки мъжки полови органи". Ford премахна всички табели с това име и ги замени с Корсел, което означава кон.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови