1 USD
1.85739 BGN
Петрол
77.45 $/барел
Bitcoin
$102,636.0

Световноизвестна модна марка, която работи и в България, затваря 400 магазина

Корпоративни истории

В началото на 2000-те марката започва да губи сила

Има някои модни марки, които са навсякъде около нас и сякаш магазините им винаги са били част от градския пейзаж. Днес трябва да се сбогуваме с близо 400 магазина на една модна икона, белязала няколко поколения, носеща със себе си посланието за разнообразие и единство. Точно така, Benetton ще затвори повече от 400 магазина по света. Марката, която винаги е използвала запомнящи се цветове и вдъхновяващи послания за всеки, се изправя пред една от най-силните кризи в цялата му история, но как се стигна дотук? Ние ще ви кажем.

Снимка: Benetton
Какво е Benetton?

Повратна точка в света на модата. Основана през 1965 г. в Тревиесо, Италия, марката е еталон за качество, устойчивост и ключова на пазара чрез своята линия облекло през годините със своя лозунг „всички цветове на света“, послание, което се отнася не само до гамата от цветове в колекциите, но също и ангажимента към социални проблеми като войните, расизмът и СПИН, казва Union Rayo. 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

И какво стана с тях?

В началото на 2000-те марката започва да губи сила. Промените в потребителските навици и възходът на „бързата мода“ означават, че Benetton не успява да се включи отново на пазара и въпреки че се опитва да промени някои неща в концепцията си няколко пъти, щетата вече е нанесена и компанията все по-трудно се адаптира към темпото на пазара.

И така, как започна настоящата криза?

Всичко започва в златните ѝ години, когато франчайзите са ключови за разширяването на марката в световен мащаб, но в дългосрочен план се превръщат в тежест. Само в Южна Италия дълговете, натрупани от франчайзополучателите, достигат до 30 милиона евро, като става ясно, че те са имали сериозни проблеми с управлението, които в крайна сметка са довели до разделение в лидерите на компанията.

Лучано Бенетон (съосновател на фирмата) и Масимо Рендон (главен изпълнителен директор) влязоха в битка, след като Рендон беше обвинен в лошо управление, което оставя дупка от 100 милиона евро.

Основана през 1965 г. италианската фамилия Бенетон разшири магазинната си мрежа до около 4000 магазина по целия свят, според уебсайта им.

Какво ще стане сега?

За момента те са създали план за преструктуриране, който се опитва да спаси това, което е останало от марката след затворените 180 магазина през 2024 г. се очаква броят им да достигне 420 преди края на тази година.

Семейство Бенетон се опитва да спаси наследството на марката, като предприема тези драстични мерки, въпреки че бъдещето не изглежда много цветно. Но възстановяването на Benetton ще зависи не от тях, а от способността им да се адаптират към новия пазар.

В интервю за италианския вестник Corriere della Sera председателят Лучано Бенетон, един от неговите основатели, каза, че се е очаквало групата да излезе на печалба през 2023 г. съгласно тригодишен стратегически план, но се е появила по-лоша от очакваната финансова ситуация през последните месеци. Лучано Бенетон каза пред Corriere, че настоящото ръководство, водено от Ренон, е изненадало борда, като е разкрило "драматичен" дефицит.

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст