1 USD
1.72715 BGN
Петрол
64.56 $/барел
Bitcoin
$84,272.1

Сделка за 1,25 млрд. евро обединява две от най-големите модни марки в света

Корпоративни истории

Prada е постигнала споразумение с американската група Capri Holdings за закупуването на Versace

Prada Group придоби легендарната италианска модна къща от Capri Holdings, обявиха днес компаниите, за 1,25 милиарда евро, съобщава Vogue Business.

„Радваме се да приветстваме Versace в Prada Group и да изградим нова глава за марка, с която споделяме силен ангажимент към креативността, майсторството и наследството“, каза председателят и изпълнителен директор на Prada Group Патрицио Бертели в изявление.

Придобиването ще създаде група за луксозни стоки с приходи от над 6 млрд. евро, която ще може да се конкурира с гиганти в бранша като френските конгломерати LVMH и Kering.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Продажбата на Versace

Versace беше обявен за продажба от Capri (майка на Michael Kors и Jimmy Choo), след като сливането на компанията с Tapestry (собственик на Coach, Kate Spade и Stuart Weitzman) беше блокирано от Федералната търговска комисия на САЩ през ноември. Capri се възстановява оттогава и връщането на единствения фокус върху най-голямата си марка, Michael Kors , беше първият бизнес. Компанията все още търси купувач за Jimmy Choo. Capri, по това време Michael Kors Holdings, придоби Versace през януари 2019 г. за над 2,1 милиарда долара.

Versace се присъединява към Prada с нов главен творчески директор

На 13 март марката обяви, че Донатела Версаче ще се оттегли от дизайнерския пост и ще поеме нова роля на главен посланик на марката, почти 30 години след като тя пое творческото кормило на модната къща след смъртта на брат си Джани Версаче през 1997 г. Дарио Витале е назначен за творчески директор на къщата – отбелязвайки за първи път ролята напуска семейството на Версаче. Витале се присъедини от дъщерната марка на Prada Miu Miu, където работи от 2010 г. и наскоро беше директор по дизайна на готово облекло и ръководител на имиджа, преди да напусне поста през януари. Годините му с Miu Miu позиционират дизайнера добре под новата марка на Prada.

През януари за първи път се появиха съобщения, че Capri е привлякла Barclays да му помогне да осигури купувач както за Versace , така и за Jimmy Choo. По време на кръгове от оферти други играчи, включително бившият изпълнителен директор на Gucci Марко Бизари и Primavera Capital Group, се казва, че са сигнализирали за интерес към възможността да притежават Versace. Рядко се случва легендарна модна къща като Versace да бъде продадена, особено в ситуация на разтоварване, и както интересът към възможността, така и спекулациите около това къде ще кацне Versace бяха големи.

Capri и Versace се разделят

Докато Capri и Versace се разделят, усилията за обрат започват за Prada. Продажбите в Capri са намалели през годините , като приходите на Versace са спаднали с 15% до 193 милиона долара през третото тримесечие на фискалната 2025 г., тъй като приходите на групата са спаднали с 11,6%. На неотдавнашния ден на инвеститорите в Капри компанията заяви, че целта й е да разрасне Versace до марка от 1,5 милиарда долара. Може ли Prada да стигне до там?

Versace се нуждае от съживяване, казват анализатори. Нова дизайнерска визия под ръководството на Витале, с продължаващото участие на Донатела като посланик, ще отбележи освежаване на творческия поглед на марката.

Вчера се появиха съобщения , че митата на САЩ могат да повлияят на сделката, като се спекулираше, че цената е била намалена с 200 милиона долара. Докладите първоначално оценяват Versace на 1,6 милиарда долара.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук