
Приложението Spotify се срина: От компанията потвърждават за проблем
Наша проверка показва, че има прекъсвания и в България
Всеки четвърти пакет, поръчан в онлайн магазин, е върнат
Онлайн пазаруването става все по-популярно и удобно. Една от основните разлики е връщането на покупките. Във физическите магазини може да пробвате самата дреха и ако не ви става, може да я върнете на щанда. При онлайн магазините обаче, ако поръчката няма тест-преглед много често се случва да плащате малка сума, за да върнете артикула.
Но това не отказва клиентите и те често поръчват дрехи в няколко размера и след това връщат част от пратката. Според онлайн търговеца на дребно Zalando някои хора прекаляват с този метод на пазаруване. Затова са взели строга мярка - всеки, който върне твърде много продукти, временно ще загуби възможността да пазарува, съобщава Forbes.
Zalando винаги е позволявал на своите клиенти да връщат продукти безплатно, но както обясняват, някои са преминали всички граници.
„Идентифицирахме малка група клиенти – приблизително 0,02 процента от общата ни база от повече от 50 милиона клиенти – които се възползваха от нашата политика в много голяма степен и имаха необичайно голям брой връщания“, казва Zalando пред германската медия WirtschaftsWoche.
Група клиенти правят много голям брой поръчки през последните дванадесет месеца и връщат повечето от закупените продукти. Заради това техните потребителски акаунти са блокирани за 12 месеца и им беше възпрепятствано да се абонират.
„През това време те няма да могат да правят нови поръчки, но ще продължат да имат достъп до своя акаунт и информация за минали поръчки и връщания“, обяснява Заландо.
При приблизително 50 милиона клиенти това означава, че мярката е засегнала около 10 000 потребителски акаунта. Те не искат да разкрият броя на поръчките или връщанията, след които Zalando всъщност блокира акаунта. Новата наредба вече е официално записана в актуализираните общи условия.
С тази мярка Zalando иска да ограничи прекомерния брой връщания. Средно се казва, че клиентите връщат до 50 процента от всички поръчки.
Компанията работи за намаляване на броя на връщанията от дълго време. Освен всичко друго, тя инвестира в подобрени дисплеи на продукти, използвайки технологии като Computer Vision, която използва изкуствен интелект, за да помогне на клиентите да изберат подходящия размер при поръчка. В Zalando една трета от всички връщания са причинени от неправилни размери.
Zalando има най-много проблеми с връщанията в Германия. Според изследване на университета Ото-Фридрих в Бамберг всеки четвърти пакет, поръчан в онлайн магазин, е върнат през 2021 г. Според оценките на изследователите това възлиза на почти 530 милиона връщания, които общо съдържат около 1,3 милиарда продукта - главно от модната индустрия.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Наша проверка показва, че има прекъсвания и в България
Международните пътувания на българи бележат ръст от 3,7% през 2024 г.
Класация поставя нашата столица на първо място