1 USD
1.83147 BGN
Петрол
Bitcoin
$62,613.2

"Играта с греха" създава Sin Cars

"Играта с греха" създава Sin Cars

Една секунда невнимание е достатъчна, за да си платиш греха (ЧАСТ 2)

Sin Cars – Sport Innovation Cars или игра на думи?

В превод от английски „sin” означава грях, а значението е много близко до същността на русенската компания. Една секунда невнимание в състезателния автомобил е достатъчна, за да си платиш цената на греха.

Снимка: Евгений Милов

В това е убеден основателят на компанията Росен Даскалов, който носи силен състезателен дух. Казва обаче, че е успял да го укроти, тъй като емоцията и адреналинът отслабват във времето и започваш да премисляш всяка потенциална заплаха.

„Вече съм улегнал, знам какво може да се случи. В никакъв случай не бива да подценяваш възможностите на автомобила“, категоричен е той.

Снимка: Евгений Милов

Във втората част на разговора ни с Росен Даскалов, основателят на русенската компания разказва за бизнес плановете на Sin Cars, които включват сътрудничество с Румъния.

Освен електромобили компанията произвежда и много части за тях - шасита, окачване, батерии и различни други компоненти и идеята е производствената част в Русе да се разшири на ново място в румънския град Гюргево.

Той планира и изграждането на писта на румънски терен, която да се ползва за тестово трасе за произведените електромобили, също да бъде и за любителите на високи скорости.

Снимка: Евгений Милов

Помислил съм така, че този ход да бъде в полза и на България“, обяснява Росен.

Да стъпиш на румънския пазар, който е с по-развита автомобилна индустрия от нашата, е предимство, но това решение е от огромно значение и за българската индустрия.

Sin Cars

Ако всичко върви по план, споразумението гласи, че през септември 2023 г. трябва да има разрешение за строеж, а през 2025 г. заводът в Гюргево да бъде построен.

Снимка: Евгений Милов

Основателят на Sin Cars направи паралел между бизнес средата у нас и тази в Румъния, като показва какъв е инвестиционният климат в България.

 „Осем месеца обикаляхме околните на Русе общини. Законовата рамка в България не позволява на никоя администрация да направи реверанс на инвеститора. Ние не искаме да купуваме земя, а искаме тя да бъде с отстъпено право на ползване или да си я наемем“, споделя той.

Максималният законов срок в България за наемане е 10 години, докато в Румъния има закон, който гласи, че можеш да наемеш земя за срок от 49 години с възможност срокът да се удължи с още 24 години.

Снимка: Евгений Милов

Така Даскалов намира терен от 700 декара, за която да плаща цена по 1000 евро на месец, като за същия терен у нас инвестицията ще бъде 35 пъти по-голяма.

„Търсенето на превозни средства е голямо, което значи, че ни трябва по-голяма площ, за да произвеждаме броя автомобили, за които имаме разрешение. Ще имаме възможност и да увеличим максимално капацитета, така че да достигнем до 100 хил. автомобила в близката 2030-та година, което е една много сериозна цел“, отбеляза собственикът на Sin Cars.

Снимка: Евгений Милов

Производителят планира да пристъпи и към набиране на поне 100 млн. евро капитал чрез листване на борсата в Амстердам до 2024 г., за да се даде допълнителен тласък на производството на електрически превозни средства.

В момента тече и процедура по увеличение на капитала с 8 млн. евро на Българската фондова борса, с които компанията да финансира производството на L CITY – нейния многофункционален електрически автомобил за работа в градска среда.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии