Най-великите хотели и курорти в света за 2025 г.
Някои от тях са истински съкровища
Корпоративни истории
Следваме най-добрите европейски практики, така Ангел Ангелов обясни промените
Миналата седмица стана ясно, че създателите на компанията за производство на пилешко месо "Градус"- братята Иван и Лука Ангелови, се оттеглят от ръководството на компанията. Ангел Ангелов, разказа пред businessnovinite.bg защо се е стигнало до това решение.
Г-н Ангелов, какво предизвика промените в управлението на компанията?
А.А.: Винаги сме се водели от спазването на най-добрите корпоративни практики. Това е причина да прибегнем до смяна на мениджмънта на компанията. Основателите на „Градус“ се оттеглят от оперативното ръководство на холдинга, но те остават важна част от компанията като най-големите акционери в нея. Знаете, ние сме публично дружество и промяната бе очаквана както от големите ни акционери, така и от по-малките. Визията ни за развитието на компанията е да следваме утвърдените в международен план практики – създаване на Консултативен съвет (Advisory Board), който да е професионален коректив на Управителния съвет.
Кой поема управлението?
А.А.: Отново ще подчертая, че следваме най-добрите и утвърдени от столетия практики в корпоративния свят в Западна Европа и САЩ, а именно предаване на управленските функции в ръцете на млади, образовани и мотивирани професионалисти. Мои колеги в Управителния съвет ще бъдат Георги Бабев и Бистра Коцева. Георги е член на УС и сега, професионалист с богат опит и дълбоки познания върху дейността на холдинга. Бистра също е човек с дългогодишен опит в сферата на финансите и бизнес комуникациите. Разбира се, този Управителен съвет ще разчита и на вече споменатия от мен Консултативен съвет, съставен от безспорни авторитети в българския корпоративен свят. Тази синергия ще е гаранция за акционерите и партньорите ни, че лидерската ни позиция на българския пазар не просто ще се запази, но и ще се утвърди.
Споменахте, че сте публично дружество. Притеснявате ли се от реакцията на пазарите при тези големи промени?
А.А.: Първите ни данни определено са положителни, българският пазар, колкото и малък да е, реагира положително на промените в дружеството. Очакванията ни бяха именно такива, време е българските компании да почерпят опит от утвърдените западни практики. Нещо повече, освен към акционерите ни, ние се чувстваме отговорни и към българските граждани. Знаете, че си партнираме успешно с пенсионните фондове в страната и други институционални инвеститори. Те ни подкрепиха при листването на компанията на фондовата борса през 2018 г. и засега не сме предали тяхното доверие. Не смятаме да и да го правим.
Как се отразяват пандемията и войната на българския бизнес? Вашият бе замесен и в политически скандал преди година?
А.А.: Ако ви кажа, че това не са сериозни предизвикателства, ще излъжа. Времената са трудни, както за бизнеса, така и за потребителите. Правим всичко възможно да превърнем кризата във възможност и да разрастваме своя бизнес. Изградихме партньорски отношения с едни от най-големите компании в света. Станахме лицензиран доставчик за цяла Европа на един от най-големите брандове в света – KFC. За нас всяко ново предизвикателство подпомага за изграждането на корпоративен имунитет. Включително и политическият скандал, за който говорите. Винаги сме се уповавали на закона и институциите, благодарение на които името ни остана чисто и синоним за успешен бизнес в България. С новата структура на компанията, очакваме тази тенденция да продължи.
Някои от тях са истински съкровища
Една история за истински късмет
Преди да се появят електрическите светлини, семействата осветявали коледните си елхи със свещи