От 1 януари в София влиза в сила и зона за ниски емисии за битово отопление
Какво означава това за домакинствата, които се отопляват на дърва?
Следваме най-добрите европейски практики, така Ангел Ангелов обясни промените
Миналата седмица стана ясно, че създателите на компанията за производство на пилешко месо "Градус"- братята Иван и Лука Ангелови, се оттеглят от ръководството на компанията. Ангел Ангелов, разказа пред businessnovinite.bg защо се е стигнало до това решение.
Г-н Ангелов, какво предизвика промените в управлението на компанията?
А.А.: Винаги сме се водели от спазването на най-добрите корпоративни практики. Това е причина да прибегнем до смяна на мениджмънта на компанията. Основателите на „Градус“ се оттеглят от оперативното ръководство на холдинга, но те остават важна част от компанията като най-големите акционери в нея. Знаете, ние сме публично дружество и промяната бе очаквана както от големите ни акционери, така и от по-малките. Визията ни за развитието на компанията е да следваме утвърдените в международен план практики – създаване на Консултативен съвет (Advisory Board), който да е професионален коректив на Управителния съвет.
Кой поема управлението?
А.А.: Отново ще подчертая, че следваме най-добрите и утвърдени от столетия практики в корпоративния свят в Западна Европа и САЩ, а именно предаване на управленските функции в ръцете на млади, образовани и мотивирани професионалисти. Мои колеги в Управителния съвет ще бъдат Георги Бабев и Бистра Коцева. Георги е член на УС и сега, професионалист с богат опит и дълбоки познания върху дейността на холдинга. Бистра също е човек с дългогодишен опит в сферата на финансите и бизнес комуникациите. Разбира се, този Управителен съвет ще разчита и на вече споменатия от мен Консултативен съвет, съставен от безспорни авторитети в българския корпоративен свят. Тази синергия ще е гаранция за акционерите и партньорите ни, че лидерската ни позиция на българския пазар не просто ще се запази, но и ще се утвърди.
Споменахте, че сте публично дружество. Притеснявате ли се от реакцията на пазарите при тези големи промени?
А.А.: Първите ни данни определено са положителни, българският пазар, колкото и малък да е, реагира положително на промените в дружеството. Очакванията ни бяха именно такива, време е българските компании да почерпят опит от утвърдените западни практики. Нещо повече, освен към акционерите ни, ние се чувстваме отговорни и към българските граждани. Знаете, че си партнираме успешно с пенсионните фондове в страната и други институционални инвеститори. Те ни подкрепиха при листването на компанията на фондовата борса през 2018 г. и засега не сме предали тяхното доверие. Не смятаме да и да го правим.
Как се отразяват пандемията и войната на българския бизнес? Вашият бе замесен и в политически скандал преди година?
А.А.: Ако ви кажа, че това не са сериозни предизвикателства, ще излъжа. Времената са трудни, както за бизнеса, така и за потребителите. Правим всичко възможно да превърнем кризата във възможност и да разрастваме своя бизнес. Изградихме партньорски отношения с едни от най-големите компании в света. Станахме лицензиран доставчик за цяла Европа на един от най-големите брандове в света – KFC. За нас всяко ново предизвикателство подпомага за изграждането на корпоративен имунитет. Включително и политическият скандал, за който говорите. Винаги сме се уповавали на закона и институциите, благодарение на които името ни остана чисто и синоним за успешен бизнес в България. С новата структура на компанията, очакваме тази тенденция да продължи.
Какво означава това за домакинствата, които се отопляват на дърва?
Мaркaтa й зaвлaдявa светa, a доходите достигaт глaвозaмaйвaщи суми
Голяма част от парите им не идват от бокса