1 USD
1.82822 BGN
Петрол
Bitcoin
$64,543.2

Как това дали си купуваме парфюм показва какво е състоянието на икономиката ни?

Финанси

Ароматите с размер под 20 мл. се продават три пъти по-бързо от общия пазар на парфюми

Начинът, по който потребителите купуват парфюми показва състоянието на икономиката. И да, това не е странно, защото се базира на проучвания на пазара и потребителското поведение. 

По време на периоди на икономическа несигурност експертите по поведението на потребителите казват, че купувачите са склонни да променят моделите си на покупка, особено за стоки, които не са наложителни. Те или преминават към по-евтини алтернативи, намаляват колко често купуват даден продукт, или спират да купуват някои продукти напълно.

Парфюмът не е изключение от тези тенденции, тъй като продажбите на по-евтините варианти в момента се изстрелват, казва CNN. 

Снимка: iStock

Търсенето на по-бюджетни парфюми е нараснало с 207% досега тази година в сравнение с миналата година, последвано от скок от 183% при по-евтините парфюмни семпли и 30% увеличение при ароматните спрейове, според Pattern, платформа за електронна търговия, която анализира данни за онлайн търсене на продукти в множество продуктови категории в Amazon.

Снимка: istockphoto.com
Мини аромати, струващи по-малко, се търсят по-често

Дори по време на икономически спад, купувачите не се отказват напълно от покупките на скъпи стоки – висок клас шоколад, парфюм, скъп грим, които ги карат да се чувстват по-добре.

Това се нарича „ефект на червилото“, когато потребителите харчат за дребни предмети на лукс дори в период на спад.

Отделен доклад от Circana, фирма за пазарни проучвания, показа, че мини бутилките се очертават като водещ размер на избор за купувачите на парфюми през първата половина на 2023 г.

Докладът, базиран на данни от търговците на дребно, казва, че продажбите на малки парфюми представляват 38% от общите продажби на парфюми, продадени досега тази година, спрямо 35% миналата година.

Снимка: iStock

Ароматите с размер под 20 мл. се продават три пъти по-бързо от общия пазар на парфюми.

Престижният сегмент регистрира продажби от 14 млрд. долара през първата половина на годината, което е с 15% повече за същия период на миналата година, докато пазарът за масова красота е генерирал 28 млрд. долара, което е с 9% повече от тази година спрямо предходната година, според доклада.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии