Европейска банка допусна грешка, позволяваща тегления на банкомати при нулева наличност

Финанси

Централната банка заяви, че наблюдава ситуацията

 

Най-голямата търговска банка в Ирландия Bank of Ireland отстрани технически проблеми, които позволиха на някои клиенти да теглят или прехвърлят средства над това, което са разполагали в сметките им, предаде Ройтерс.

Това става след публикации в социалните мрежи, които предизвикаха опашки пред банкоматите в страната.

Освен това, проблем с онлайн приложението на банката позволи на клиенти с ниски салда или без пари в сметката си да прехвърлят до 1000 евро в свързана сметка с приложение за цифрово банкиране, като Revolut, която впоследствие може да бъде изтеглена чрез банкомат, съобщиха БТА.

Ирландската полиция съобщи късно във вторник, че е наясно с необичайната активност около някои банкомати в цялата страна.

Ирландският министър на финансите Майкъл Макграт поиска от централната банка да изготви пълен отчет за случилото се и дали са необходими допълнителни стъпки за намаляване на риска от подобни прекъсвания в целия сектор.

Централната банка заяви, че наблюдава ситуацията и се ангажира, за да гарантира, че всички идентифицирани проблеми и грешки са разрешени за клиентите.

Помолен за допълнителни подробности за проблема, говорител на банката каза, че няма какво да се добави, освен че е технически проблем.

Освен това се казва, че приложението и онлайн услугите на банката може да са бавни в сряда, тъй като наваксват с обработката на плащания. Говорителят каза, че обемът на транзакциите, извършени във вторник вечерта, не е значителна част от средните дневни потоци и че на клиентите няма да бъдат начислени лихви върху надвзети суми.

Акциите на банката останаха без промяна в ранния следобед днес.

Платформата за цифрово банкиране съобщи по-рано тази година, че има повече от два милиона клиенти в Ирландия.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст