Устойчивото развитие е ключов път за преодоляване на кризите в туризма

ESG

Медиите в България се включват все по-активно в насърчаването на отговорното туристическо и потребителско поведение

 

Водещи учени, експерти и мениджъри от три континента събра дискусионният форум „От криза към устойчивост: глобални предизвикателства и решения в туризма“, организиран от Глобалния център за устойчивост на туризма и управление на кризи при УНСС, съвместно с катедра „Икономика на туризма“. Научното събитие се проведе под патронажа на ректора на УНСС проф. д-р Димитър Димитров и с финансовата подкрепа на Фонд „Научни изследвания“ към МОН.

Снимка: УНСС, архив

„Проблемите и предизвикателствата в туризма не касаят само туризма. Климатичните промени, войните, конфликтите и другите глобални въпроси засягат всички области от нашия живот“, подчерта при откриването на форума проф. Димитров.

Снимка: УНСС, архив

„В свят, обхванат от многостранни предизвикателства, секторът на туризма е в критичен момент. Именно чрез съвместни усилия можем да впрегнем колективната мъдрост и опит, необходими за изграждането на устойчиво и отговорно бъдеще за глобалния туризъм“, каза в приветствието си към участниците проф. д-р Еленита Великова, директор на Глобалния център за устойчивост на туризма и управление на кризи и преподавател в катедра „Икономика на туризма“.

УНСС София е една от седемте локации в света, в които Глобалният център развива дейност. Част от ангажиментите са свързани със създаване на инструменти и политики за подпомагане на туристическите дестинации в борбата с различни кризи, провеждане на научни изследвания и оказване на консултации.

 

Учени и изследователи от Австралия, Италия, Нидерландия и САЩ представиха последните си проучвания в областта на устойчивото развитие и управлението на кризи по време на форума. Сред тях са проф. д-р Дора Маринова, експерт по устойчиво развитие в Института за устойчиви политики на университета Curtin, Австралия, проф. д-р Лилия Терзиева, Евелин Каптейн и Хелийн Геертс от Университета по приложни науки в Хага, доц. д-р Симоне Сплендиани, преподавател в Университета в Перуджа, Италия, д-р Лия Хамилтън от Университета в Кентъки, САЩ, и проф. д-р Тонино Пенкарели, преподавател в Университета Урбино, Италия.

 

Снимка: УНСС, архив

Пленарните доклади обхванаха теми като изследването на връзката между устойчивостта на храните и туризма, насърчаването на социалното предприемачество и сътрудничеството в областта на туризма, управлението на културно-историческите ресурси и опазването на нематериалното културно наследство в условия на криза и др.

Николина Ангелкова, съветник в Министерството на инвестициите на Кралство Саудитска Арабия и бивш министър на туризма, акцентира върху ключовата роля, която туризмът играе за растежа на икономиката във всяка една държава. Тя направи паралел между развитието на туризма в България и Саудитска Арабия.

Снимка: УНСС, архив

„Само за 5-6 години Кралството преживя невероятна трансформация, като прие стратегическия документ Vision 2030. Туризмът попада в топ три на секторите, които са приоритет на Саудитска Арабия“, даде пример г-жа Ангелкова.  

 

Климатичните промени играят много съществена роля в развитието на туризма и устойчивото развитие ще бъде водеща тема в следващите десетилетия“, коментира и климатологът проф. д-р Георги Рачев.

Снимка: УНСС, архив

Медиите в България също се включват все по-активно в насърчаването на отговорното туристическо и потребителско поведение. Живка Попатанасова, редактор в Бизнес новините, сподели, че дигиталната платформа създава преди две години секцията, посветена на ESG. Тогава все още е било предизвикателство да се представят на аудиторията термини като устойчивост и отговорни политики, а сега темите са сред най-четените и търсени в сайта на bTV.

„Трябва да се подобри присъствието в медиите на темите за специализираните видове туризъм, за възможностите за целогодишен туризъм, като се дават добрите примери, които не са никак малко. Постигнали сме напредък в отразяването на съществените теми в туризма, а и в предоставянето на информация на потребителите, които все по-често избират обекти, предлагащи отговорни пътувания и прилагащи зелени политики“, каза още Живка Попатанасова.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст