Учени искат Олимпийските игри в Париж да сменят официалния си автомобил. Ето защо

ESG

Компанията доставя официалния автопарк на Игрите на Олимпиадата

 

Група от 120 учени, инженери и академици написаха отворено писмо, призоваващо организаторите на Олимпийските игри в Париж да се откажат от Toyota Mirai като официално превозно средство на Игрите, заявявайки, че автомобилът, задвижван с водород, подкопава екологичните качества на събитието, съобщи CNN.

Автомобилите, които са задвижват с водород, не отделят въглерод през ауспуха, но 96% от водорода на планетата все още се извлича от изкопаеми горива, като метан. Това прави повечето автомобили, задвижвани с водород, много по-замърсяващи от електрическите превозни средства с батерии или електромобилите и само малко по-чисти от традиционните автомобили с двигател с вътрешно горене, казват още учените. 

Toyota доставя официалния автопарк на Игрите на Олимпиадата, който включва 500 автомобила Mirai и 10 туристически автобуса, работещи с водород, както и 1150 електромобила, за превоз на спортистите.

Компанията съобщи, че водородът е, получен от вода и органични вещества, генерирани от възобновяеми източници.

 

Но авторите на писмото все още се противопоставят на популяризирането на автомобила, защото в действителност потребителите, които купуват Mirai, почти сигурно ще го карат с водород, получен от загряващи планетата изкопаеми горива.

„Пишем, за да изразим нашата загриженост, че рекламата на Toyota за водороден автомобил е научно несъответстваща на нулевите емисии и ще навреди на репутацията на Игрите през 2024 г.“, пишат авторите, които включват учени и инженери от университета в Кеймбридж, Оксфордския университет и Университета на Колорадо.

„Остава възможност за пренасочване и ние настояваме да поискате от Toyota да замени Mirai с електрическо превозно средство с батерии като официално превозно средство на Игрите.“

Организаторите на Олимпиадата в Париж се стремят да бъдат домакини на "най-екологичните игри в историята", надявайки се да намалят наполовина въглеродния отпечатък на голямото спортно събитие в сравнение с нивата през 2010 г.

Toyota, най-големият производител на автомобили в света, инвестира в електромобили, но се фокусира силно върху хибридите и plug-in хибридите. Освен това е един от малкото големи автомобилни производители, които залагат и на автомобили, задвижвани с водород.

По-рано CNN съобщи, че компанията е лобирала пред правителствата по света, включително в Съединените щати, да отложат постепенното премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене и да включат други видове автомобили, като хибриди, в плановете за декарбонизация.

Водородните превозни средства досега не са се наложили като популярен избор за потребителите и съществува много малко инфраструктура за зареждане с водород.

Зеленият водород, който се произвежда от електролиза на вода с помощта на възобновяема енергия, като вятърна и слънчева енергия, все още не е достъпен за шофьорите и е малко вероятно скоро да се предлага на станциите за зареждане, казват експерти.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст