Uber иска ЕС да забрани двигателите с вътрешно горене до 2030 г.

Исканата забрана е за престой на корпоративни автопаркове

 

Компанията за превози Uber поиска от ЕС да забрани използването на автомобили с двигатели с вътрешно горене за корпоративни автопаркове до 2030 г. Освен това от фирмата настояват ЕС да постави задължителни цели за пускане на електромобили на пазара, за да стимулира търсенето и да намали емисиите от автомобили, съобщава Euronews. 

Как се замърсява природата?

Снимка: iStock

Корпоративните автопаркове, включително лизингови компании, компании за отдаване под наем и таксиметрови услуги, представляват 71% от всички емисии от нови автомобили, според Uber, които твърдят, че електрификацията ще ускори целите на ЕС за 2050 г. за нула емисии и предлага целта от 100% да бъде постигната до 2035 г. най-късно.

 

Позовавайки се на последния доклад на Марио Драги, финансит и бивш министър-председател на Италия, Uber призовава политиците да предоставят „последователни политики“, необходими за климатичния преход. Компанията добавя, че тя сама не е в състояние да постигне целите за нулеви емисии.

Снимка: Istock.com

Анабел Диас, вицепрезидент на Uber EMEA, казва, че корпоративните автопаркове трябва да бъдат електрифицирани поради огромното им въздействие върху климата и трябва да действат като катализатор за широко разпространена електрификация.

Исканията на Uber 

Мултинационалната транспортна компания също така поиска от Комисията да съчетае целите с подходящи стимули. Това означава, че всеки, който реши да подмени своя автомобил с електрически, ще има стимул от държавата. Компанията спомена за същестувващи субсидии, за домакинства с ниски доходи, във Франция и Италия или достъпно обществено таксуване в Амстердам и Лисабон.

„В Амстердам всеки, който закупи EV, има право да поиска зарядно устройство да бъде инсталирано близо до дома му, докато в Лисабон ДДС е намален на обществените точки за зареждане, за да се доближи до паритета с домашното зареждане“, гласи изявлението на Uber.

Призивът на Uber е крачка напред от законодателството на ЕС, прието миналата година, което изисква всички нови автомобили да имат нулеви емисии на CO2 от 2035 г., което на практика забранява дизеловите и бензиновите превозни средства.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст