Mercedes откри първия завод за рециклиране на акумулатори в Европа

Фабриката балансира количеството въглерод, което компенсира или абсорбира, с количеството въглерод, което произвежда

 

Mercedes откри първия в Европа завод за рециклиране на акумулатори, в който се използва интегриран механично-хидрометалургичен процес, съобщи Euronews, цитирано то БГНЕС. 

Къде ще се намира завода?

Заводът ще се намира в Купенхайм, Южна Германия, и се очаква да има степен на възстановяване от над 96%, като същевременно ще бъде съоръжение с неутрални въглеродни емисии. Това означава, че фабриката балансира количеството въглерод, което компенсира или абсорбира, с количеството въглерод, което произвежда.

Производителят на автомобили е предприел този ход и в опит да намали значително количеството на използваните първични минерални ресурси за батерии.

 

Какво ще прави фабриката?

Фабриката ще прави всичко - от раздробяването на акумулаторните модули до обработката и изсушаването на активните материали за акумулатори. Освен това ще отделя, сортира и обработва мед, пластмаса, желязо и алуминий.

Очаква се продукцията от съоръжението за рециклиране да бъде достатъчна за производството на повече от 50 000 нови акумулаторни модула годишно. Металите на батериите, като никел, литий и кобалт, ще бъдат възстановени и след това използвани отново в батериите за предстоящите изцяло електрически автомобили, които компанията произвежда. Ола Калениус, главен изпълнителен директор, заяви:

 

"Mercedes си е поставил за цел да създава най-желаните автомобили по устойчив начин. Като пионер в автомобилостроенето, първият в Европа интегриран завод за механично-хидрометалургично рециклиране на акумулатори бележи ключов етап към повишаване на устойчивостта на суровините."

Освен това той настоява за отлагане на тарифата на ЕС за китайските електромобили

Неотдавна Келениус призова ЕС да отложи планираната си тарифа върху вноса на китайски електрически превозни средства (ЕПС) в блока, като се позова на необходимостта от свободна търговия вместо повече търговски бариери. Той предупреди, че митата ще навредят на конкурентоспособността на ЕС на световната сцена и на свой ред ще увредят дългосрочните му икономически перспективи.

Вместо това, според изпълнителния директор, едно взаимноизгодно решение, което би изисквало ЕС да продължи дискусиите с Китай и да поднови опитите за деескалация, може да работи по-добре в полза на блока.

Наскоро ЕС предложи по-високи мита за електромобилите, внасяни от Китай, на фона на зачестилите твърдения, че китайските производители на електромобили са субсидирани от правителството. Това от своя страна им позволява да продават автомобилите си на по-ниски цени в ЕС, което подбива цените на европейските производители на автомобили.

Други германски производители на автомобили, както и германското правителство също се обявиха против митата, подчертавайки опасенията за по-сериозна търговска война. Това е особено важно, тъй като Китай вече отвърна на удара на ЕС с разследвания на вноса на бренди, свинско месо и млечни продукти от ЕС. 

 

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст