"Бързата мода върви напред и нагоре": Гигантът Shein с печалба от над 2 млрд. долара за 2023 г.

ESG

Всяка секунда модната индустрия произвежда еквивалента на един камион за боклук, пълен с текстил, който ще бъде изхвърлен на сметището или изгорен

 

Оказва се, че през миналата година сме консумирали доста бърза мода.

В момента, в който се стреми да стане публична, китайската онлайн компания за бърза мода Shein е имала успешна 2023 г. с печалба от над 2 млрд. долара, според The Financial Times, който се позовава на четири анонимни източника, съобщава Business Insider. 

Цифрата означава, че марката е увеличила повече от два пъти печалбите си от 700 млн. долара през 2022 г., надминавайки своя конкурент в областта на бързата мода H&M.

По данни на Barron's:

  • H&M отчита нетна печалба от около 840 млн. долара през 2023 г.
  • Zara, собственост на Inditex, остава пред двамата си конкуренти, отчитайки печалба от около 5,9 млрд. долара.
  • И при двете компании се наблюдава увеличение на нетните печалби спрямо фискалната 2022 г.

За едно поколение купувачи, които казват, че искат да се съобразяват с околната среда, това е много бърза мода - индустрия, която разчита на евтина работна ръка, но е свързана с големи екологични разходи. 

 

Всяка секунда модната индустрия произвежда еквивалента на един камион за боклук, пълен с текстил, който ще бъде изхвърлен на сметището или изгорен, според доклад на Програмата на ООН за околната среда. Освен това тя е отговорна за до 8% от въглеродните емисии в света, се казва в доклада. 

Shein е критикувана по-специално за липсата на прозрачност зад веригата за доставки, за приноса ѝ към замърсяването и за нарушаването на трудовите права.

Все пак типичният купувач на Shein е представител на поколението Z. Въпреки проблемите на компанията с устойчивото развитие и трудовите практики, повече от половината от клиентите на Shein отдават приоритет на екологичното съзнание, се посочва в доклад на The New Consumer и Coefficient Capital. 

Проучването установи също, че 67% от купувачите на Shein са готови да платят допълнително за по-екологичен продукт.

И все пак, част от най-големия чар на Shein са ниските цени. През 2021 г. средната единична цена на нейните продукти е била 7,90 долара, съобщава The Financial Times.

Изследователи от университета Шефилд Халам в Англия установиха, че представителите на поколението Z предпочитат устойчивото развитие, но 90% от анкетираните казват, че все още посягат към бързата мода.

Shein също показа, че е наясно със своето привличане и със своите потребители.

Миналата година компанията спонсорира група инфлуенсъри, които обиколиха една от нейните фабрики в Гуанджоу, Китай. Целта беше да се покаже на хората, че Shein се грижи за справедливите трудови практики и устойчивостта.

Shein също така обеща да инвестира повече пари в своите производители от трети страни и техните служители, както и да пусне по-екологична колекция облекла, съобщи по-рано BI.

Не е ясно какво е въздействието на тези инициативи. Но засега бързата мода върви напред и нагоре.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст