Защо Русия и Китай използват фалшиви жени, за да получат кликове

Киберсигурност

Независимо дали става дума за китайски или руски пропагандни агенции, онлайн измамници или чатботове с изкуствен интелект, е по-лесно да бъдеш жена

 

Най-успешните опити за дезинформация от страна на Китай, които са се опитвали да повлияят на изборите в Тайван открояват няколко общи неща при използването на фалшиви акаунти в социалните медии, казва АП.

  • Защо разпространението на дезинформация се прави с женски акаунти?
  • Кога за последно са използвани женски акаунти за масова дезинформация?
  • Защо измамниците правят по-често фалшиви женски, а не мъжки акаунти?

Акаунтите са на жени, или поне така изглеждат. Фалшивите профили, които твърдят, че са женски, получават повече ангажираност, повече преглеждания и повече влияние, отколкото мъжките акаунти.

„Да се ​​преструваш на жена е най-лесният начин да спечелиш доверие“, каза Уен-Пинг Лиу, следовател от Министерството на правосъдието на Тайван.

Независимо дали става дума за китайски или руски пропагандни агенции, онлайн измамници или чатботове с изкуствен интелект, е по-лесно да бъдеш жена – доказвайки, че макар технологията да става все по-сложна, човешкият мозък остава изненадващо лесен за "хакване" благодарение отчасти на вековните стереотипи, свързани с пола, които преминават от реалния свят във виртуалния.

Въпреки това, въпросите за това как тези технологии могат да отразяват и укрепват половите стереотипи привличат все повече внимание, тъй като на пазара навлизат повече гласови асистенти и чатботове с изкуствен интелект, които допълнително размиват границите между мъж, жена и машина.

„Искате да внесете малко емоция и топлина и много лесен начин да направите това е да изберете визията и гласа на жена“, каза Силви Боро, професор по маркетинг и онлайн изследовател в Тулуза, Франция, чиято работа установи, че интернет потребителите предпочитат „женски“ ботове и ги виждат като по-човешки, отколкото „мъжките“ версии.

 

Хората са склонни да виждат жените като по-топли, по-малко заплашителни и по-приятни от мъжете, каза Борау пред Асошиейтед прес. Мъжете, междувременно, често се възприемат като по-компетентни, макар и по-вероятно да бъдат заплашителни или враждебни. Поради това много хора може да са, съзнателно или несъзнателно, по-склонни да се ангажират с фалшив акаунт, който се представя за жена.

Припомняме, че когато главният изпълнителен директор на OpenAI Сам Олтман търсеше нов глас за ChatGPT, той се обърна към Скарлет Йохансон, защото потребителите ще намерят нейния глас – който служи като едноименния гласов асистент във филма „Her“ –като „утешителен .” Йохансон отхвърли искането на Алтман и заплаши да го съди, когато компанията пусна гласоя асистент с глас, който тя нарече "зловещо подобен".

Женствените профилни снимки, особено тези, показващи жени с безупречна кожа, пищни устни и широко отворени очи в разкриващи тоалети, могат да бъдат друга онлайн примамка за много мъже.

Потребителите също третират ботовете по различен начин въз основа на техния възприеман пол: изследването на Бороу установява, че "женските" чатботове са много по-склонни да стават обект на сексуален тормоз и заплахи, отколкото "мъжките" ботове.

Профилите на жените в социалните медии получават три пъти повече гледания в сравнение с тези на мъжете, според анализ на повече от 40 000 профила, извършен за AP от Cyabra, израелска технологична фирма, специализирана в откриването на ботове. Женските профили, които твърдят, че са по-млади, получават най-много гледания, установи Cyabra.

Кампаниите за онлайн влияние, организирани от държави като Китай и Русия, отдавна използват фалшиви жени за разпространение на пропаганда и дезинформация. Тези кампании често експлоатират възгледите на хората за жените. Някои изглеждат като мъдри, грижовни възрастни дами, раздаващи мъдрост, докато други имитират млади, традиционно привлекателни жени, нетърпеливи да говорят за политика с по-възрастни мъже.

 

Миналия месец изследователи от фирмата NewsGuard откриха стотици фалшиви акаунти – някои с профилни снимки, генерирани от изкуствен интелект – които бяха използвани за критика към президента Джо Байдън. Това се случи, след като поддръжници на Тръмп започнаха да публикуват върху снимката си в социалните мрежи съобщението, че „няма да гласуват за Джо Байдън“.

Докато много от публикациите са автентични, повече от 700 идват от фалшиви акаунти. Повечето от профилите твърдят, че са млади жени, живеещи в щати като Илинойс или Флорида. Но много от акаунтите използват почти идентичен език и са с профилни снимки, които са генерирани от AI или откраднати от други потребители. И докато не можеха да кажат със сигурност кой управлява фалшивите акаунти, те откриват десетки връзки с различни страни, включително Русия и Китай.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст