CrowdStrike направи оценка на щетите от глобалния IT срив

Delta Air Lines, един от най-засегнатите от прекъсването клиенти, изчислява, че само загубите му възлизат на около 500 млн. долара

 

Фирмата за киберсигурност CrowdStrike съобщи, че ще предостави на клиентите, засегнати от масивен срив тази година, кредити на стойност около 60 млн. долара, което вероятно е само малка част от щетите, които тези клиенти твърдят, че са понесли, съобщава CNN. 

Компанията също така намали прогнозата си за годишните приходи с около 86 до 109 млн. долара. Но все пак CrowdStrike очаква да спечели 3,9 млрд. долара за годината. Общо взето, отчетът за приходите зарадва инвеститорите, които изпратиха акциите с над 3% нагоре в следборсовата търговия.

Снимка: Getty Images / Reuters

Прогнозата за компенсациите на клиентите може да се окаже ниска. Delta Air Lines, един от най-засегнатите от прекъсването клиенти, изчислява, че само загубите му възлизат на около 500 млн. долара от пропуснати приходи от хиляди отменени полети, обезщетения за пътниците и други разходи. CrowdStrike заяви, че договорът ѝ с Delta ограничава отговорността ѝ до по-малко от 10 млн. долара. 

Насоките на компанията относно разходите за компенсации и годишните приходи бяха част от силен отчет за приходите. Компанията съобщи, че за тримесечието, приключило на 31 юли, е реализирала рекордни коригирани приходи в размер на 260,8 млн. долара, което е с 47% повече в сравнение с предходната година. Благодарение на добрите резултати в баланса на компанията има 4 млрд. щатски долара в брой, което е с 300 млн. щатски долара повече в сравнение с началото на тримесечието.

Снимка: Getty Images / Reuters

При затварянето на пазара в сряда акциите на CrowdStrike все още бяха спаднали с повече от 20% след прекъсването на работата. Но те се повишиха с 33% спрямо дъното, което достигнаха преди три седмици.

Снимка: Getty Images / Reuters

Добрите резултати бяха по-добри от очакванията на Уолстрийт, но дори и след глобалния компютърен срив, който предизвика огромни проблеми във всички - от търговци на дребно до куриерски фирми, болници и авиокомпании, прогнозите бяха, че приходите на CrowdStrike ще нараснат. Това е така, защото на клиентите ѝ, дори и да са ядосани на компанията, им е необходимо време, за да намерят алтернатива на CrowdStrike, тъй като се стремят да се защитят от злонамерени хакери.

Компанията призна, че проблемът е възникнал, когато е качила дефектна софтуерна актуализация в системите на своите клиенти, използващи програми на Microsoft.

Никой не беше засегнат по-силно от Delta Air Lines, на която ѝ отне близо седмица да възобнови нормалната си работа поради проблеми с възстановяването на софтуера за проследяване на екипажа, което означаваше, че не може да намери пилотите и стюардесите, необходими за работата ѝ. 

Delta изчислява, че проблемите са ѝ стрували 500 млн. долара под формата на пропуснати приходи и увеличени разходи, и се готви да съди CrowdStrike и Microsoft в опит да възстанови тези разходи.

CrowdStrike и Microsoft критикуват Delta, обвинявайки авиокомпанията за продължителните проблеми, докато други авиокомпании бързо са се върнали към нормална работа. В писмо от юридическия съветник на CrowdStrike до адвоката на Delta се казва, че компанията е готова да се бори с всеки съдебен иск и че отговорността ѝ е ограничена по договор до милиони.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст