
Кристалина Георгиева: Колкото по-дълго остане несигурността, толкова по-скъпо ще ни струва
Протекционизмът подкопава производителността в дългосрочен план, казва тя
Държавният железопътен превозвач е в по-добро, но все още тежко състояние
Няма да допуснем БДЖ да фалира, категоричен бе в старозагорското село Михайлово министърът на транспорта и съобщенията Данаил Папазов.
По думите му задлъжнялостта на железниците е намалена с 11 процента – от 710 на 620 милиона лева. Въпреки това обаче, състоянието на БДЖ е тежко, призна транспортният министър.
Според Папазов, значително намалени са кражбите на горива и смазочни материали, а също и посегателствата над ЖП инфраструктура, но в тези насоки има още какво да се направи.
„В последните месеци жп пътят е наситен с видео наблюдение с цел разрешаване на проблема с кражбите и престъпленията по жп инфраструктурата”, допълни министърът, като посочи, че са водени разговори и с чуждестранни фирми, но предложените от тях мерки са били ефективни в чужбина, но на този етап са твърде скъпи.
Данаил Папазов откри модернизираната железопътна отсечка Михайлово – Калояновец, част от проекта за рехабилитация на линията Пловдив – Бургас.
Проектът за рехабилитация на линията Пловдив – Бургас се изпълнява по Оперативна програма "Транспорт". Стойността на отсечката Михайлово – Калояновец е над 35 млн. лв. и позволява скорости от 160 км/ч.
Протекционизмът подкопава производителността в дългосрочен план, казва тя
Решението идва на фона на икономически сътресения
Кои са те и как да ги избягвате