Над 400 хотела за продан в цялата страна

БГ Бизнес

Цените на тези обекти варират от 300 хиляди лева до 10 милиона евро

Скок в предлаганите за продажба хотели у нас. Над 400 обекта - от семейни до петзвездни хотели, са пуснати на пазара. Най-много са офертите по Черноморието. Само там са обявени за продажба около 280 хотела, показват последните данни на големите агенции за недвижими имоти.

Като се прибавят хотелите в градовете и балнеоложките селища, числото става над 400. Има оферти за семейни хотели за 300 хиляди лева, но и оферти за 10 милиона евро. Хотелите се оферират от три групи продавачи. Това са собствениците им, следвани от банките и от съдебни изпълнители.

Колко струва един хотел на Златни пясъци или във Варна и как е възможно да разберем струва ли си въобще такава инвестиция? Хотел в морската градина на Варна, например, си търси нов собственик срещу цена от почти един милион евро. Като вече е намалена с 300 хиляди евро. А за хотел в Златни пясъци с 300 легла са поискани 4 милиона евро.

„На морето, на първа линия, една средна цена на стая се движи в рамките на 40-50 хиляди евро. Което значи, че тя трябва да е малко по-висока от цената на едно малко жилище в същия район, защото съответно носи и по-добър доход”, разяснява Страхил Иванов, управител на агенция за недвижими имоти.

Всеки иска сделката да протече при пълна дискретност. „Това е бранд и имидж. Ако се разбере, че този хотел е на пазара, добрите мениджъри и служители веднага напускат и това е проблем. И всъщност дискретността при нас е много важна”, допълва Иванов.

Много от семейните хотели са кредитирани от банки. От 2007-а до днес обаче цените на имотите средно в страната са се сринали с 45 на сто. Сега много трезори притискат хотелиерите да представят допълнителни обезпечения.

Много семейни хотели се продават, защото собствениците им не са си направили сметката колко пари могат да печелят и предпочитат да опитат с друг бизнес.

Най-бързо се продават онези хотели, които могат да докажат целогодишно над 60 на сто заетост на леглобазата. На агенциите прави впечатление и, че сред кандидат-купувачите се явяват все повече и повече руснаци или малки чуждестранни инвестиционни фондове.

Само в София четири големи и известни хотела си търсят нов собственик. Те са разположени на изключително атрактивни места в централната част на столицата и не са част от големите международни вериги.

Заради това не е изключено скоро в София да стъпят други световно известни вериги с луксозни хотели. При сринати цени на имотите това е добра възможност големите мултинационални вериги да си напазаруват евтино. Стига да се уверят, че си струва такава покупка.

За да получат право на оглед и достъп до счетоводните книги тези кандидат-купувачи обаче са длъжни да подпишат договор за конфиденциалност. Целта е да не се уврежда имиждът на тези хотели, в случай, че до сделка не се стигне.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст