Над 1 000 души на първия ден на Webit Bulgaria Digital Summit

БГ Бизнес

Убийството на дистанцията води до възхода на локацията, заяви Пламен Русев

Първия ден на Webit Bulgaria Digital Summit събра над 1000 делегата, сред които основните участници на медийния и дигитален пазар в България, рекламодатели, предприемачи, инвеститори и висши представители на държавната администрация.

Председателят на е-Академия и организатор на Webit - Пламен Русев

сподели и визията си за развитието на културата, комуникацията и бизнеса в следващите 10 години. "Убийството на дистанцията води до възхода на локацията. Топ приложенията на бъдещето ще ни дават все по-добра информация за това какво се случва около нас”, заяви той. Лекторите бяха единодушни, че бъдещето ще бъде мобилно. По данни на Световната банка в новите и възникващи пазари се наблюдава 0.8 процентни пункта увеличение на БВП за всеки 10 смартфона на 100 души.

Програмата на събитието започна с презентация на Томас Джинилд,

Управляващ директор на Gemius - Дания. „Да познаваш клиентите си означава да печелиш нови клиенти“, заяви той. от презентацията му ясно показаха, че предлагането на диверсифицирани услуги във финансовия сектор е значително по-успешно при деверсификация и на потребителите. Резултатите от рекламни кампании при ясно определяне на таргет аудиторията и поведенческите модели са два пъти по-добри в сравнение с тези, при които липсват ясни данни за потребителското поведение.

В следващата презентация Огнян Димитров, мениджър „Партньорски отношения” в Мобилтел, разказа повече за развитието на NFC плащанията в България. Той наблегна на удобството при използването на мобилни плащания с чип както за търговците, така и за потребителите. Тенденцията е безконтактните плащания да заменят досегашните методи и това се доказва от множеството съществуващи решения на водещи световни компании като Google, VISA и др. До няколко години всички нови терминали в България ще бъдат изцяло безконтактни, обеща той.

Програмата на Webit предложи и изключително интересна панелна дискусия

на тема „Финанси, застраховане и банки – дигитален маркетинг, мобилни решения и успешни практики от България и света“. Участниците се обединиха около мнението, че дигиталната среда предоставя огромни предимства при увеличаване на продажбите в сектора, най-вече заради удобството от използване на онлайн услуги и възможността за точно таргетиране на рекламните послания.

Изключително интересна статистика предостави Павел Пенчев от Еконт Експрес. По данни на фирмата за по-малко от 2 години в периода 2010 - 2012 онлайн продажбите в България са се увеличили 32 пъти.

Значението на дизайна и мобилната среда при създаването на успешен бизнес

бяха сред акцентите в презентацията на Жанет Баирева, Изпълнителен директор на Allegro Group. Жанет сподели, че един от основните принципи за успешния онлайн бизнес е „По-малко, по-добре“. Това означава изчистен и интуитивен дизайн, съобразен със спецификите както на уеб, така и на мобилните устройства, който българите все по-често използват при пазаруване. "Всяка милисекунда и всеки килобайт са от значение – бързината на зареждане има огромно значение за посещаемостта на един търговски сайт в българския уеб", допълни още Баирева.
Специално внимание на социалните мрежи обърна Весела Симова, съосновател на Bebebook. Тя сподели, че „лайковете“ далеч не означават повече пари за бизнеса и ключът към успеха в социалните мрежи се крие в диалога с клиентите, а не в безцелно постване на създаване на фен страници.

Особен интерес предизвикаха презентациите, насочени към автомабилната индустрия

Христина Пейчева, мениджър „Корпоративни комуникации” в BMW България, сподели, че според глобално проучване на KPMG 59% от потребителите посочват интернет връзката и синхронизацията с мобилни устройства сред ключовите фактори при избор на нов автомобил. Александър Григоров, Бранд и онлайн маркетинг мениджър на Toyota Balkans пък сподели, че потребителите посещават шоурума, единствено за да се уверят, че онлайн проучването им при избор на нов автомобил е вярно. Според него решението за покупка става точно по време на това проучване и информацията в блоговете, например, има същата тежест, както и ТВ рекламата.

Иво Цеков, директор на агенция „Пиеро97”, сподели много обнадеждаващи данни за онлайн рекламата в България, която отбелязва постоянен ръст през последните 3 години (7% за 2012 г.) за сметка на телевизията, радиото и печатните медии.

В следващата презентация представителят на Google

Полин Бътър заяви, че препоръките в социалните мрежи оказват все по-голямо положително влияние върху трафика към сайта и продажбите. Тя допълни, че това важи с особена сила при онлайн търговията.

Денят продължи със специален конферентен поток, посветен на информационните технологии в здравеопазването и фармацията. Според Александър Симидчиев, директор направление в ГлаксоСмитКлайн България, най-голямото предизвикателство в момента е въвеждането на иновациите в реална клинична среда. Според него мащабната интеграция на интернет и новите технологии може да доведе до 40% спад в цените за крайния потребител в някои направления на медицината.

Денят приключи с официална церемония по връчване на наградите за онлайн ефективност и маркетинг в България - Webit Awards.

Вторият ден на събитието е посветен изцяло на връзките между предприемачи, инвеститори и държавната политика за развитие на високотехнологичния малък и среден бизнес.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст