Хайки по магазините за фалшиви намаления

БГ Бизнес

Инспектори на КЗП проверяват колко от намалените стоки се продават с обявената от магазина отстъпка

Хайки по магазините за фалшиви намаления. От Комисията за защита на потребителите започнаха масови проверки за некоректни търговци.

Предпразничната истерия около голямото пазаруване идва с отстъпки, които могат да бъдат измамни. Лъскави витрини с изкушаващо ниски цени привличат предпразнично. Зад големите обещания обаче не винаги стоят реални оферти.

Инспекторите проверяват колко от намалените обувки, например, се продават с обявената от магазина отстъпка. „Много малка част от това, което е изложено на щанда, е обявено с максималният процент от - 50 или минус 60%. Чифтът, който държа в момента, показва, че обувките са намалени само с 10%”, обяснява Виктория Димитрова – КЗП.

Този търговски трик е на ръба на закона и макар че в масовия случай отстъпките са по-малки, нарушение няма. Но намалението - до 50% трябва да важи за всички стоки в магазина.

Клиентите също имат своите притеснения. „Понякога съм по-скептично настроена дали не са предварително завишени цените и след това намалени пак”, казва потребител. Това е капан, за който внимават и от Комисията за защита на потребителите. При нередности, търсете нея.

За да сме сигурни, че се възползваме от промоцията, която е обявена, е необходимо да погледнем етикетите на стоката, която се продава. Освен новата цена, трябва да виждаме старата цена и процентът на намалението.

Емоционалните покупки са най-рискови. А големите разпродажби тепърва предстоят - обещават търговците.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст