Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Бизнесът ще търси логистична подкрепа от държавата за осигуряване на терени
Хипермаркети „Произведено в България” ще промотират родните стоки. Това стана ясно след подписване на споразумение между министъра на икономиката Драгомир Стойнев и Сдружението на българските производители.
Бизнесът ще търси логистична подкрепа от държавата за осигуряване на терени, върху които ще бъдат разположени магазините. В хипермаркетите ще се продават изцяло български стоки, но това няма да са държавни магазини – категорични са производителите. На този етап няма яснота, кога и къде ще бъде отворен първият магазин за промотиране на родното. Предстои да се сформират и сдружения между браншовите организации, за да се гарантират нужните количества в хипермаркетите с лого „БГ”.
Министър Стойнев съобщи, че е водил разговори с представителите на големите търговски вериги за увеличаване на процента на българските стоки по щандовете им. Постигнато е споразумение да се даде „зелена светлина” и на по-малките производители, като се продават чисто регионални продукти.
По данни на бизнеса процентът на българското спрямо вносното се увеличава, а диалогът с търговските вериги се подобрява.
„Ние бихме желали да ни предложат някакво подходящо помещение, което ние с наши средства да ремонтираме, да завършим и да го напълним със съдържание”, посочи Лукан Луканов от Съюз "Произведено в България"
За да стигнат до повече хора от хранителния бранш предлагат да се направи верига от хипермаркети в цялата страна. Държавата също застана зад идеята.
Големите хипермаркети са предпочитани от българските потребители, които освен качество търсят и изгодна цена. Идеята за новите хипермеркети засега не притеснява веригите. В битката между българското и вносното печелят родните производители - твърдят търговските вериги, защото и сега - над 50 от стоките по щандовете са българско производство.
„Ще има по-голяма конкуренция и се надявам по-ниски цени. Всеки нов бизнес играч е добре дошъл, така че ние нямаме притеснения”, коментира Йордан Матеев.
Кога ще отвори първият магазин за изцяло български стоки все още не е ясно. Предстоят обсъждания.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб