България стартира рекламна кампания на румънския туристически пазар

БГ Бизнес

Половин милион румънци са посетили страната ни само за първите шест месеца на 2012 г.

България подема интегрирана рекламна кампания на румънския туристически пазар от следващата година. Финансовата подплата за „настъплението” ще дойде от Оперативна програма „Регионално развитие”, обяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, който участва в третото представяне на България като дестинация за целогодишен отдих, съобщиха от МИЕТ.

Форумът, който се проведе в Букурещ по инициатива на Службата за търговско-икономически въпроси към министерството и със съдействието на Националната асоциация на туристическите оператори на Румъния (АНАТ), предизвика огромен интерес. В него участваха 37 посланици и търговско-икономически съветници от дипломатически мисии в румънската столица, над 125 представители на туроператори и туристически агенции от северната съседка, близо 70 собственици на хотели и туристически агенции от България, кметове на общини от двата бряга на река Дунав, областни управители.

Само до юли тази година повече от 502 хил. румънски туристи са посетили България, отбеляза Маринов, според който румънският пазар е традиционен за българския туризъм и през последните години непрекъснато се увеличава. Позната на румънците досега основно с летен морски и зимен планински туризъм, България вече се рекламира като дестинация за целогодишен отдих. „Определено имаме сериозен потенциал в областта на културния, еко и спа, селския, винения, голф и други специализирани форми на туризъм,” подчерта Иво Маринов пред участниците във форума.

Дунавската стратегия, по която България и Румъния са съкоординатори на приоритетна ос 3 (туризъм, култура и мултикултурен диалог) е друга възможност двете страни да популяризират туристическия отрасъл, отбелязват от икономическото министерство. По думите на Иво Маринов през следващата година предстои да бъде създаван общ бранд „Дунав”, което ще ни осигури възможност да предлагаме съвместно общи туристически продукти пред трети страни.

Туризмът осигурява между 12 и 14% от Брутния вътрешен продукт на България. Очаква се през тази година приходите от международен туризъм в платежния баланс на страната да надхвърлят 3 млрд. евро.
 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст