Какво представлява ракетата "Орешник", с която Москва удари Украйна?
Дизайнът се основава на руска междуконтинентална балистична ракета
Вместо от хартия голямата торбичка е направена от телешка кожа
Носенето на обяд в офиса от вкъщи за повечето хора е начин за спестяване на пари. Надали сред спестовниците се нареждат и хората, които са избрали „кутията“ за сандвичи на Louis Vuitton и Фарел Уилямс, струваща над 3000 долара.
Музикалният продуцент и дизайнер Фарел Уилямс, който беше назначен за креативен директор на френската луксозна модна къща миналия февруари, изглежда е почерпил вдъхновение от класическата хартиената торбичка за сандвич за един от най-новите си дизайни.
Вместо от хартия, голямата торбичка тип клъч, която моделите носеха пъхната под мишница по време на дебютната колекция на Уилямс на Пон Ньоф в Париж миналия юни, е направена от телешка кожа „в точно същия цвят като прочутата хартията за опаковане на модната къща“.
„Кутията“ беше пусната в продажба на 4 януари в Западен Холивуд, на цена от 3130 долара. Но това не е първият път, когато Louis Vuitton черпи вдъхновение от ежедневните (и традиционно много по-евтини) аксесоари.
В колекцията си Пролет-Лято 2007 модната къща отдаде почит на обичаните по света бюджетни карирани торбички за пране. През 2022 г. марката пусна и чанта, наподобяваща кутия за боя (допълнена с метална дръжка), „украсена с игриви препратки към наследството на Louis Vuitton“.
Чантата за боя е проектирана от покойния творчески директор на компанията Върджил Абло, който в интервю от 2021 г. за дизайнерското списание „Icon“ цитира художника Марсел Дюшан — известен с това, че превръща ежедневните предмети в изкуство.
Други модни къщи също са използвали този подход: през 2014 г. дизайнерът Ашиш Гупта преработи пластмасовата чанта за хранителни стоки в изящно изделие с пайети на висока цена, като каза, че отдава „почит на ежедневието“.
„Това може би е и бунт срещу еднократната природа на бързата мода“, добавя Гупта. „Това е класически предмет за изхвърляне, което превръщаме в нещо дълготрайно, което може да бъде оценено извън обичайния му контекст заради вечното качество на дизайна.“
Но подобни дизайни понякога предизвикват спорове и подигравки. През 2017 г. Balenciaga пусна чанта за 2145 долара, която изглеждаше точно като емблематичната синя чанта Frakta от 99 цента на Ikea и веднага стана вайръл в социалните медии.
Дизайнът се основава на руска междуконтинентална балистична ракета
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram