Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Цените на луксозните хотели достигнаха "върхови нива" тази година, като среднодневните цени са се увеличили със 70% в сравнение с 2019 г.
Туристическата индустрия до голяма степен се върна на правилния път, след застоя по време на пандемията.
Но високите цени в луксозния сектор не се връщат към нормалното си равнище. Всъщност те се увеличават с всеки изминал месец, пише CNBC.
Цените на луксозните хотели достигнаха "върхови нива" тази година, като среднодневните цени са се увеличили със 70% в сравнение с 2019 г., според компанията за луксозни пътувания Virtuoso.
"Юли 2024 г. се откроява с най-висока ставка, отбелязвайки 85% увеличение в сравнение с юли 2019 г.", заяви представител на компанията пред CNBC Travel.
Цената на пътуването с луксозен влак също се покачва, като тарифите за все още неоткрития La Dolce Vita Orient-Express на Accor са се покачили със 75% за 16 месеца. Началната цена за пътуване с влак с една нощувка, който трябва да бъде открит в Италия през 2025 г., се повиши от 2000 евро в края на 2022 г. до 3500 евро (3776 долара) миналия месец.
Когато парите не са проблем
Цените на луксозните пътувания се задържат стабилни, тъй като инфлацията и нарастващите разходи намаляват.
Това е така, защото при значително по-високи цени "търсенето е налице", казва Хенри Хартевелдт, президент на компанията за проучване на туристическия пазар Atmosphere Research Group.
"За някои от тези гости парите са почти без значение", каза Хартевелдт пред "Squawk Box Asia". "Това са богати и свръхбогати туристи и за тях 1000 евро, 1000 или повече долара на вечер, са нищо. За повечето потребители това е като може би 250 долара."
Богатите пътници също така ценят новите и различни преживявания, като например пътуването с луксозен влак, каза той.
"Те искат нещо ексклузивно ... и тези компании ще се възползват от това, докато могат."
Бумът на лукса продължава
Като цяло търсенето на пътувания остава силно, но проучванията показват, че някои пътници започват да се огъват под тежестта на разходите.
Но това не се отразява в същата степен на сферата на луксозните пътувания, казва Дейв Гуджър, управляващ директор за Европа, Близкия изток и Африка в Tourism Economics, компания на Oxford Economics.
"Бумът на луксозните стоки продължава въпреки спадащата икономическа активност на някои основни развити пазари", каза той пред CNBC Travel.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови