1 USD
1.72715 BGN
Петрол
64.56 $/барел
Bitcoin
$84,272.1

Louis Vuitton вече не е №1: Кой е новият лидер в света на луксозните брандове?

Блясък

Акциите на LVMH падат със 7%

LVMH загуби позицията си на най-голямата европейска компания за луксозни стоки по пазарна капитализация, след като бе изпреварена от конкурента си Hermès поради песимизма на инвеститорите след разочароващите приходи за първото тримесечие на сектора, съобщава БГНЕС. 

Компанията LVMH включва в портфолиото си0 марки от висок клас като Louis Vuitton и Dior, както и бижутерийната марка Tiffany & Co и веригата за красота Sephora. Компанията обаче не оправда очакванията за продажбите през първото тримесечие, тъй като купувачите в САЩ ограничиха покупките на козметични продукти и коняк, а продажбите в Китай останаха слаби.

Новият лидер

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Акциите на LVMH падат със 7%, което води до намаляване на пазарната капитализация на компанията до 246 млрд. евро, в сравнение с 247 млрд. евро за Hermès, пише CNN. LVMH е по-силно изложена на долната част на луксозния спектър, докато по-богатата клиентска база на Hermes ѝ позволява да преодолее по-добре спада в индустрията.

Издигането на Hermès

Hermès продава чанти Birkin и Kelly на стойност 10 000 долара. Компанията е известна с това, че стриктно следи производството си, като се придържа към 6-7% увеличение всяка година.

Изпреварването по пазарна капитализация е „доста показателно за света след COVID-19“, като модните марки на LVMH се радват на много по-голям пазарен дял, отколкото в миналото, след като натрупаха преднина пред конкурентите си по време на бума след пандемията, отбеляза Флавио Середа, който управлява инвестиционната стратегия за луксозни марки на GAM.

Със сигурност ще има „краткосрочна болка“, каза Середа, като отбеляза, че фокусът на Vuitton върху луксозните стоки от среден клас е „област на безпокойство“.
LVMH, с понижение от 7,2 %, поведе спада на акциите в сектора, а Kering, собственик на Gucci, и Hermès се понижиха съответно с 2 % и 0,3 %. Базираната в Швейцария Richemont, която е собственик на Cartier, се понижи с 0,7%, а италианската Prada - с 4,2%.

Спадът от 3% на продажбите на LVMH за първото тримесечие - доста под очакванията на анализаторите за ръст от 2% - насочи към още една трудна година за луксозните компании след неотдавнашните съобщения на президента на САЩ Доналд Тръмп за митата, които предизвикаха опасения за рецесия.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук