
София е най-добрата европейска столица за пролетна почивка
Класация поставя нашата столица на първо място
Акциите на LVMH падат със 7%
LVMH загуби позицията си на най-голямата европейска компания за луксозни стоки по пазарна капитализация, след като бе изпреварена от конкурента си Hermès поради песимизма на инвеститорите след разочароващите приходи за първото тримесечие на сектора, съобщава БГНЕС.
Компанията LVMH включва в портфолиото си0 марки от висок клас като Louis Vuitton и Dior, както и бижутерийната марка Tiffany & Co и веригата за красота Sephora. Компанията обаче не оправда очакванията за продажбите през първото тримесечие, тъй като купувачите в САЩ ограничиха покупките на козметични продукти и коняк, а продажбите в Китай останаха слаби.
Акциите на LVMH падат със 7%, което води до намаляване на пазарната капитализация на компанията до 246 млрд. евро, в сравнение с 247 млрд. евро за Hermès, пише CNN. LVMH е по-силно изложена на долната част на луксозния спектър, докато по-богатата клиентска база на Hermes ѝ позволява да преодолее по-добре спада в индустрията.
Hermès продава чанти Birkin и Kelly на стойност 10 000 долара. Компанията е известна с това, че стриктно следи производството си, като се придържа към 6-7% увеличение всяка година.
Изпреварването по пазарна капитализация е „доста показателно за света след COVID-19“, като модните марки на LVMH се радват на много по-голям пазарен дял, отколкото в миналото, след като натрупаха преднина пред конкурентите си по време на бума след пандемията, отбеляза Флавио Середа, който управлява инвестиционната стратегия за луксозни марки на GAM.
Със сигурност ще има „краткосрочна болка“, каза Середа, като отбеляза, че фокусът на Vuitton върху луксозните стоки от среден клас е „област на безпокойство“.
LVMH, с понижение от 7,2 %, поведе спада на акциите в сектора, а Kering, собственик на Gucci, и Hermès се понижиха съответно с 2 % и 0,3 %. Базираната в Швейцария Richemont, която е собственик на Cartier, се понижи с 0,7%, а италианската Prada - с 4,2%.
Спадът от 3% на продажбите на LVMH за първото тримесечие - доста под очакванията на анализаторите за ръст от 2% - насочи към още една трудна година за луксозните компании след неотдавнашните съобщения на президента на САЩ Доналд Тръмп за митата, които предизвикаха опасения за рецесия.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Класация поставя нашата столица на първо място
Мъск описва професора по икономика като „по-тъп от торба тухли“
През миналата година БНБ отчете рекордно количество фалшиви столевки