1 USD
1.6688 BGN
Петрол
66.44 $/барел
Bitcoin
$107,431.0

Куклата Labubu направи създателя си един от най-богатите милиардери в Китай, кой е той?

Блясък

Това е най-младият милиардер в страната

Идеята за куклата Labubu започва като небрежна скица в тефтера на художника Касинг Лунг, но днес тя е една от най-популярните играчки. Фигурка се произвежда от компанията Pop Mart и превърна основателя ѝ Уанг Нинг в икономическа сензация. Само за година състоянието на 38-годишния предприемач скочи от 7,59 милиарда долара през 2024 г. до внушителните 22,1 милиарда, според Forbes. Това го нареди сред най-богатите хора в Китай и го направи най-младия в елитната десятка на страната.

  • Как прохожда Labubu в индустрията?
  • Как фигурката се превръща в сензация?
  • Колко струва най-скъпата кукла?

Снимка: Getty Images/iStock

Labubu първоначално е част от поредицата илюстрации „Чудовищата“ – микс от скандинавска митология и модерен арт стил, създадени от Лунг. Ключовият момент за международния пробив настъпва, когато Pop Mart превръща героя в играчка от типа „слепи кутии“ – където потребителят не знае коя версия ще получи.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Феноменът Labubu бързо се разпространи извън Китай, обхващайки Европа и САЩ. Една от куклите – с човешки размер – бе продадена на търг в Пекин за над 1 милион юана (над 150 хил. долара), което допълнително нажежи интереса към марката. Цените на куклите варират, като най-евтините са около 40 долара, но могат да достигнат и до 150-160 долара, спрямо големината и актуалността си, предава ND TV.   

Социалните мрежи се изпълниха със снимки на потребители и инфлуенсъри с фигурките, а феновете създадоха цели онлайн общности, посветени на търговия, обсъждане и колекциониране на продуктите на Pop Mart. Истинският тласък към мейнстрийм славата дойде, когато световни звезди като Лиса от Blackpink, Риана, Дуа Липа и Ким Кардашиян бяха заснети с куклата. Това превърна Labubu не просто в играчка, а в моден аксесоар и статус символ.

Снимка: Getty Images/iStock

Председателят на Pop Mart смята, че до 2025 продажбите на компанията могат да нараснат с 50% и да надхвърлят 2,7 млрд. долара. През 2024 покупките извън континентален Китай вече формират близо 40% от общите приходи от над 1,7 милиарда долара, а годишната печалба достига 4 милиарда долара– почти тройно увеличение спрямо предходната година.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук