Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Всяка хотелска стая в града е отдавна резервирана, а преди изчерпването на капацитета, нощувката е стигнала до 600 евро
Испанският град Севиля очаква приходи от около 60 млн.евро, генерирани от фенове, пристигащи за финала на Лига Европа между „Рейнджърс“ и „Айнтрахт Франкфурт“.
Очаква се около 200 000 привърженици да предприемат пътуването, но кметът Антонио Мунес настоя, че градът може да се справи с тълпите прииждащи фенове. Със своите 685 000 хил. население градът е четвъртият по големина в Испания, след Мадрид, Барселона и Валенсия, а в нощта на финала ще повиши общия си брой с почти една трета.
Въпреки че стадионът “Рамон Санчес Писхуан” е с капацитет само от 43 хил. души, се очаква десетки хиляди привърженици да подкрепят любимия си отбор и да предприемат пътуването към Севиля.
Феновете на „Рейнджърс“ буквално грабват всеки полет, с който могат да стигнат до Южна Испания или Португалия, за да видят своите герои в първия изцяло европейски финал от 14 години.
Смята се, че най-малко 100 000 фена на „Рейнджърс“ ще пристигнат в града, а тези на Франкфурт, които идват през полети от Барселона са близо 30 хил.
Чисти сметки – добри фенове
Според изданието The Sun „Рейнджърс“ и „Айнтрахт Франкфурт“ ще генерират умопомрачителните 60 млн. евро за икономиката на испанския град тази седмица преди финала на „Лига Европа“.
Всяка хотелска стая в града е отдавна резервирана, а преди изчерпването на капацитета нощувката е стигнала до 600 евро на вечер.
„Според информацията, която получихме, икономическият ефект от финала следващата седмица ще означава около 60 млн. евро за града, като се вземат предвид настаняването и парите, изразходвани в баровете и ресторантите“, съобщи Мануел Корнакс, президент на Асоциацията на хотелиерите на Севиля
Как да купя билети за финала на “Лига Европа”
Стадионът ще има капацитет от 40 хил. зрители за финала. УЕФА притежава 7 хил. билета, а останалите 33 хил. бяха пуснати в продажба. 13 хил. от тях бяха продадени от УЕФА на широката публика.
Това остави 20 хил. билета на разположение, които бяха разпродадени през клубовете. Всеки клуб получи 10 хил. билета за продажба на феновете.
Билетите за категория 4 струват 40 евро, докато най-скъпите билети, в категория 1 - струват 150 евро.
Билетите, в специфични за клуба зони, бяха по-скъпи, започваха от 2 012 евро на билет.
Цените за VIP билетите започваха от минимум 2 600 евро, докато цените през дистрибуторите достигат до 4 440 евро на билет.
За всеки фен по нещо
Въпреки че местата на стадиона са доста по-малко от прииждащите футболни запалянковци, управата на Севиля се подготвя да забавлява туристите в града по най-различни начини, като ги предразположи да изхарчат възможно най-много.
Едно от нещата, които феновете ще получат като мил жест е организацията на гигантско парти на Plaza de Espana с две надуваеми футболни игрища и сцени за концерти.
Новината дойде, след като кметът на Севиля настоя запалянковците на „Рейнджърс“ да имат фен зона в града, за да гледат финала на „Лига Европа“.
Не толкова прости „сметки“
„Рейнджърс“ получиха само 9500 билета за мача, а останалите отиват за „Франкфурт“.
Смята се, че традиционните съперници на „Селтик“ са довели 80 000 фена в Севиля за финала за Купата на УЕФА през 2003 г. Около 200 000 фена на „Рейнджърс“ пътуваха до Манчестър за финала през 2008 г.
Повече от 5000 полицаи и служители по сигурността са вдигнати в готовност за финала.
Улиците се затварят, около паметниците се издигат бариери, а сигурността е засилена в метростанциите и на главните площади в града, за да се опита да се поддържа реда сред тълпите от шотландски и германски фенове, които се очакват в града преди мача в сряда.
Шефът на националната полиция Хуан Карлос Кастро каза, че 50 000 фена на Франкфурт и до 100 000 фена на „Рейнджърс“ могат да стигнат до града преди финала.
И двата клуба се надяват да сложат край на десетилетия футболно отчаяние, като спечелят финала на лигата.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб