1 USD
2.00516 BGN
Петрол
86.15 $/барел
Bitcoin
$19,008.1

„17 минути полет“:„Климатични престъпници на пълен работен ден“ ли са супербогатите?

Блясък
 

Защо частните самолети отделят повече вредни емисии от пътническите?

Кайли Дженър се сблъска с безброй критики за решението си да вземе личния си самолет за полет, който продължи само 17 минути. Но практиката да се предприемат кратки пътувания с луксозни самолети изглежда е често срещана сред богатите и известните въпреки нарастващите опасения относно климатичната криза, казва Guardian.

Двадесет и четири годишната бизнесдама се сблъска с онлайн порицание, след като публикува снимка в Instagram на себе си и половинката си - рапъра Травис Скот, на пистата на летище между два частни самолета с надпис „Моя ли да вземем или твоя?“

Снимка: Кайли Дженър /Instagram

Според акаунт в Twitter, който проследява полетите на знаменитости въз основа на транспондери и маркировка на излитанията, полетът на Дженър на 12 юли е продължил само 17 минути, отвеждайки я от Ван Нуйс в Лос Анджелис до близкия град Камарило. По-рано една от най-богатите жени в света беше предприела 27-минутно пътуване със своя самолет Bombardier BD 700 на стойност 72 млн. долара, до Ван Нуйс от Термал, Калифорния.

Впоследствие тя беше атакувана от потребители на Twitter за нейното „абсолютно незачитане на планетата“ и за това, че е „климатичен престъпник на пълен работен ден“.

Изчислено е, че нейната 17-минутна разходка е довела до един тон емисии на въглероден диоксид, което, макар само по себе си да не е огромно количество, е около една четвърт от общия годишен въглероден отпечатък на средния човек в световен мащаб. Пътуването би отнело на Дженър около 40 минути с кола, причинявайки само малка част от емисиите.

Но Дженър, която е правила и още по-кратки полети, продължили  само девет минути, между същите две места през юни – далеч не е единствената знаменитост, която прави кратки „скокове“ с частен самолет, вместо да шофира или да използва обществен транспорт.

Снимка: Кайли Дженър /Instagram

Преглед на акаунта за проследяване на Celebrity Jets показва, че само през последния месец рапърът Дрейк е взел 18-минутен полет от Хамилтън, Онтарио до Торонто.

Кънтри певецът Кени Чесни е бил във въздуха само за 20 минути между Акрон, Охайо и Питсбърг, а актьорът Марк Уолбърг се е насладил на 23-минутен полет от Дъблин до графство Клеър в Ирландия, наред с други кратки пътувания.

Много от тези кратки полети са по работа, но има и такива без ясна обосновка, като например пътуването на боксьорът Флойд Мейуедър, който е летял 14 минути от Лас Вегас до близкия Хендерсън, след което се е върнал за още 10 минути обратно в края на уикенда.

„Не съм изненадан, че хората са разстроени, те са прави да се ядосват на това“, каза Джак Суини, създател на акаунта Celebrity Jets, който използва данни от компания, която проследява частните плети.

Суини, студент в Университета на Централна Флорида, има подобен акаунт, който проследява само частния самолет на мултимилиардерът Илон Мъск. През май Мъск предприе 28-минутен полет със своя самолет между Хюстън и Остин, Тексас, но Суини смята, че трябва да бъде съден по различен начин за това.

„Илон просто се опитва да бъде възможно най-бърз и ефективен за работата си, но някой като Ким Кардашиян го използват с други цели“, каза той.

Частните самолети са отговорни за около 4% от всички авиационни емисии, според проучване от 2016 г., като авиокомпаниите искат да посочат, че летенето като цяло представлява само малка част от общите източници на газове, загряващи планетата.

Въпреки това, частните самолети все още отделят повече от 33 млн. тона парникови газове, повече от държавата Дания, и тъй като превозват толкова малко хора, замърсяват пет до 14 пъти повече от търговските самолети на пътник и 50 пъти повече от влаковете , установиха изследователите.

„Тези стряскащо кратки полети показват огромното въздействие на богатите върху общите авиационни емисии“, каза Скот Хохберг, адвокат в Института по климатично право към Центъра за биологично разнообразие.

Емисиите, отделени от частни самолети, летящи в САЩ, нараснаха през 90-те години на миналия век и ще нараснат още повече, когато на пазара навлязат по-големи и по-замърсяващи самолети. Кратките пътувания с частни самолети не са само американски феномен. През 2019 г. една десета от всички полети, отлитащи от Франция, са били на частни самолети, като половината пътуват на по-малко от 500 км.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерия

Създадоха най-голямата пирамида от пластмаса в Гиза

Coldplay
+7

Галерии