"В България си желан" е посланието, с което посрещаме туристи през лято 2024 г.

БГ Бизнес

Туристическият сектор с важна среща в началото на летния сезон

 

"В България си желан!” / “Bulgaria wants you!"

Това е посланието на България през започващия летен туристически сезон, което обедини представители на държавни и общински институции, туристическия бизнес, неправителствени организации, учени и експерти и медиите по време на форума "БГ ТУРИЗЪМ– ЛЯТО 2024", който се проведе в курортния комплекс "Албена".

Това е инициатива на БТА за организиране на форуми, които се провеждат два пъти всяка година - в началото на летния и зимния туристически сезон за обсъждане на конкретните послания при представянето на туризма в България през предстоящия сезон. Това послание е подходящо за конкретния летен туристически сезон фона на много места, в които гонят туристи, протестират срещу тях, увеличават всевъзможни такси, налагат ограничения…Например, миналата неделя над 10 000 души протестираха срещу туристите в Палма де Майорка с послание “Туристи, вървете си вкъщи!"

А в България - както отбеляза изпълнителният директор на "Албена" АД Красимир Станев - не само не гоним туристите, а ги наричаме гости.

 

"Посланието "В България си желан!” позволява през този конкретен летен сезон да бъде подчертано, че морето тук те очаква чисто", подчерта министърът на туризма Евтим Милошев. Най-сетне плажът в България те очаква топъл, но не горещ.

  • “България - топло, но не горещо” / “Bulgaria - warm, no hot”
  • “Не е жега” - “No heat”
  • “Цял ден на плажа без жега” / “A whole day at the beach without heat”
  • “Нали не искаш ваканция цял ден на климатик?” / “You don't want a vacation all day in air conditioner?”
  • “Обяд на плажа” / “Lunch on the beach”
Снимка: iStock

Това са все особено подходящи послания от България, където е топло, но няма непоносими жеги - горещини понякога над 50 градуса по Целзий, които са заплаха за здравето и живота, каквото за поредна година се очакват в европейските страни на юг от България - Турция, Гърция, Албания, Черна гора, Хърватия, Италия, Южна Франция, Испания, Португалия и то при положение, че крайбрежията на Северно море и Балтийско море си остават доста хладни през лятото…

А проблемът с непоносимите и смъртоносни жеги го има и на други места по света, които досега разчитаха на туристи по плажовете си.

Популяризирането на българския туризъм е възможно чрез партньорство между медиите, изпълнителната, законодателната, местната власт и бизнеса. Около това становище се обединиха представители на медиите и на бранша. Важно е вие да общувате с нас, важно е да ни подавате положителната информация, каза Господин Йовчев, главен оперативен директор, член на Борда на директорите и изпълнителен директор БТВ Медия груп. Колкото повече новини генерирате, толкова повече ще можем да говорим за вашия продукт, допълни той.

На провелите се досега четири издания на форума, организиран от БТА, конкретните послания за сезоните, обединили представители на държавни и общински институции, туристическия бизнес, неправителствени организации, учени и експерти и медиите, бяха:

  • Лято 2022 - Варна България е сигурна / Bulgaria is safe (заради COVID-19 и войната в Украйна);
  • Зима 2022/2023 - Банско България - ваканция без ограничения / Bulgaria - Holiday with No Restrictions (заради ограничения в Европа на ток, отопление, топла вода, работно време заради пестене на енергоизточници след началото на войната в Украйна);
  • Лято 2023 - Бургас България - повече стойност, същата цена / Bulgaria - more value, same price. (заради факта, че другаде почивката става много по-скъпа или, за да се запази цената, вложението в условията силно се намалява, а България почти запазва стойността на същата цена);
  • Зима 2023/2024 - Самоков България - сняг има! / България - сигурна дестинация Bulgaria - there is a snow / Bulgaria - safe destination (заради посланията на конкурентни зимни курорти, че в България няма сняг за ски и след посланията от лятото, че в България е несигурно заради войната в Украйна).

Преди лято 2024 форумът “БГ Туризъм” на БТА беше в Албена, която отбелязва на 24 август 55 години след като през миналата година 115 години чества курорта "Св. Св. Константин и Елена" - знак, че България има традиции в туризма, които надхвърлят нашето поколение. А посланието "В България си желан!”, което на английски език “Bulgaria wants you!" вече няколко години е наименованието на платформа, насочена към трайното завръщане на българите от чужбина в инициативата на Андрей Арнаудов и Иван Христов (на която партнира и БТА), се оказва подходящо в наши дни за послание от България и към гостите, които кани като желани от българите, чистото море и приятно топлите плажове.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст