Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Водещият на „120 минути“ Светослав Иванов се включва като лице на кампанията
На 22 ноември от 18:30 ч. в MISSIA23 (ул. Мизия 23) фондация Emprove ще представи второто издание на фотоизложбата “Чуй гласа ми”. Експозицията успява да въздейства не само с впечатляващите портрети, заснети от Павел Червенков, но и с гласовете на мъжете, чиито лица е уловил фотографът. Сред именитите десет личности, които се осмелиха да подкрепят кампанията тази година, е водещият на публицистичното предаване „120 минути“ Светослав Иванов. Тези хора чупят стигмата, че мъжете не могат и не трябва да говорят за менталното си състояние, а с това ангажират и обществото да обърне внимание на този тих проблем. Гостите на събитието ще могат да застанат „очи в очи“ с портрета, а чрез QR код да чуят „на ухо“ емоционалната уязвимост на съответната личност. Организаторите препоръчват гостите да си носят слушалки. С този проект, фондация Emprove цели да нормализира търсенето на подкрепа и грижата за душата сред мъжете, като ги подтикне да повишат гласа си по темата.
”Заедно с фондация Emprove и тяхната изложба „Чуй гласа ми“ с потрети на десет мъже, обръщаме внимание и на емоционалния ни живот. Посетете изложбата, вижте портретите и чуйте гласа ни. Има значение. От 22 ноември до Коледа слушайте нашите истории, в които може да разпознаете и себе си.“ – казва журналистът на bTV Светослав Иванов.
След миналогодишното издание на изложбата, фондация Emprove наблюдава изключително любопитни тенденции в резултат на кампанията “Чуй гласа ми”. В продължение на месеци десетки мъже се свързват за съвети с организацията, която по принцип съсредоточава основната си дейност в подкрепа към жени. Работодатели започват да ангажират Emprove за лекции и уъркшопи с мъжете в екипите си. Една от тези компании дори основава първата в България мъжка група за разговори, в която основна цел е просто да се споделя и говори. И тази година фондацията си партнира с психолога Матей Иванов, за да предоставя адекватна информация чрез статии и напътствия, свързани с мъжкото психично здраве.
„Чуй гласа ми“ използва установеното световно влияние на кампанията Movember за здравето на мъжете, съчетано със силата на българските ролеви модели в обществото, които адресират темата не само с лицата, но и с гласовете си. Неслучайно Emprove избира за заснемането Павел Червенков, който е майстор на портретната фотография. Той успява да улови по изключителен начин емоциите в лицата на моделите си и не оставя наблюдателя равнодушен. На въпроса "Защо фондация, която овластява жените, посвещава цял месец и арт-проект на мъжете?”, основателката на Emprove, Олга Минева, отговаря: “Защото рано или късно потискането и прикриването на емоциите избива в стрес, в болест, в насилие. Защото наша мисия е да насърчим грижата за психичното здраве у всеки човек. Защото изграждането на здравословни отношения стъпва върху споделянето. Защото е важно да трупаш самоосъзнатост за това какво буди различни емоции у теб, от какво имаш нужда. Защото не е срамно понякога да се покажеш слаб. Защото да лекуваш душата си е също толкова важно, колкото да лекуваш тялото си.”
автор на портрета: Павел Червенков
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб