Спор за дреха на герой от игра: Патентното ведомство регистрира проблеми в Метавселената

БГ Бизнес

За 25 години, откакто Службата съществува, са издадени над 45 000 решения

 

През последните години основният дял от споровете за патенти в България са в сферата на рекламата, медицинските проучвания и модата. Но най-дискусионни са производствата от нов тип – тези за права във виртуалното пространство, които са все още без достатъчно практика. Това съобщава пресслужбата на Патентното ведомство в България. 

Снимка: Патнетно ведомство

„Тези производства са сложни, защото трябваше да вземем важни решения, като това как да категоризираме спор за моден бранд, използван за аутфита на герой във видео игра. Вече знаем, че трябва да бъде в сектор „софтуер“, но тепърва ще се появяват нови и нови казуси. Може би един ден ще трябва да адаптираме не само вътрешните си правила, а и законодателството, за да обслужваме ефективно и справедливо тези нови форми на бизнес“, казват от ведомството. 

Снимка: iStock
Това стана ясно по време на работна среща, посветена на административните и съдебни производства по марки и дизайни между Патентно ведомство, Службата на ЕС по интелектуална собственост и Върховен административен съд в София,

„За 25 години, откакто Службата съществува, са издадени над 45 000 решения. Това е страхотна работа. Но не означава, че можем да спрем доволни от успеха, защото предизвикателствата не свършват. Подготвяме се за тях и в този процес сближаването на апелативните състави на СЕСИС със съставите на страните членки е ключова задача“, сподели Жоао Неграо, председател на апелативните състави в Службата на ЕС за интелектуална собственост.

Неграо вярва, че е време изкуствен интелект да поеме голяма част от техническите задачи, за да може експертите да се съсредоточат върху финалната – а именно да отсъдят решението по случая.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст