Никола Минков: Всеки потребител на Черния петък е изхарчил средно по 620 лв.

Какво си купихме тази година?

 

Тази година, потребителите, които са пазарували по време на Черния петък са отделили по 620 лв. докато миналата година сумата е била 500 лв., което е ръст от 120 лв. Това каза Никола Минков, основател на SEO Agency Serpact за bTV Бизнес Новините.

Снимка: Евгений Милов
Черен петък или познат още като Black Friday тази година стартира на 17 ноември, което е седмица по-рано спрямо този в САЩ, който обикновено започва на 24 ноември или последния петък след Деня на благодарността.

Колко спечелиха онлайн магазините?

„Тази година 70% от потребителите са се възползвали от кампаниите на Черен петък в различните онлайн магазини. Големите онлайн търговци отбелязват, че около 25% от годишният им оборот е направен по това време“, казва Минков.

По данни на българската e-commerce асоциация само за 17,18 и 19 ноември, оборотът на онлайн магазините ще излезе около 250 млн. лв., а прогнозата е до края на годината да достигне 400 млн. лв.

Снимка: Евгений Милов
Защо Черен петък у нас започва седмица по-рано?

„Като цяло това се диктува от големите онлайн магазини. Когато те стартират своята кампания, по-малките и средните магазини имат два избора. Единият е да бъдат „бунтари“ и да следват традицията, което не е изключително добър стратегически ход и затова предпочитат да грабнат вълната и да участват с останалите“, казва Минков.

„В мола съм и няма никого“

По думи на Минков предпочитания канал за покупка по време на Черен петък е интернет и тази тенденция се запазва от времето на пандемията от COVID-19.

Снимка: Евгений Милов

Какво си купихме тази година?

Традиционно най-купуваните продукти са облекло и обувки, като тази година са се наблюдавали и много покупки на детски стоки, козметика и парфюми. Също така интересни са авточастите, гумите, продукти за домашни любимци, бързооборотни стоки, голяма и малка техника, лаптопи и телефони.

Снимка: Евгений Милов
Cyber Monday

Cyber Monday е малкият брат на Black Friday, но в България не е толкова популярен, иначе по подразбиране Cyber Monday е денят за онлайн търговия, Тъй като в България не е толкова популярен потребителят не се подготвя специално за този ден. По-скоро от софтуерна гледна точка, но това са потребители от много малък сегмент, които се интересуват от софтуерни продукти. У нас двата дни на отстъпки се сливат“, разяснява Минков.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст