КЗП: При онлайн пазаруването ниската цена е повод за притеснение
Експертите със специални предупреждения за търговията в социалните мрежи
Националната агенция за приходите и фондация „Джуниър Ачийвмънт България" обединяват усилията си за повишаване на финансовата и данъчна грамотност сред младежите. Изпълнителните директори на приходната агенция – Румен Спецов и на Фондацията – Милена Стойчева подписаха споразумение за сътрудничество за повишаване на финансовата грамотност и дигиталната компетентност сред подрастващите, пише "24 часа".
Предстои да бъдат планирани съвместни инициативи и проекти, като целта да се обхванат по- широк кръг от училища и университети. „НАП традиционно работи активно за повишаване на данъчното и финансовото образование. Години наред провеждахме кампания „Влез в час с данъците", която беше много успешна и достигна до хиляди млади хора. А като нейно продължение, подехме и инициативата „Информационен ден на НАП". Приветствам всички кампании, които ще доведат до образоване на подрастващите. Имате пълната ми подкрепа. В днешно време все повече млади хора се опитват да печелят, например чрез TikTok, чрез видеа, криптовалути, акции и др., но нямат понятие как да си организират бизнеса и как той да бъде данъчно изряден. Затова мисля, че такива обучения ще им бъдат много полезни", заяви изпълнителният директор на НАП Румен Спецов при подписване на споразумението.
Той подчерта, че за него е чест да подпише документа, неговото действие няма краен срок и увери присъстващите, че в качеството му на ръководител на приходната агенция, ще подкрепя финансовото и данъчно образование на младежите. „Ние работим от над 10 години в посока повишаване на финансовата грамотност. Направихме четири програми за финансово образование, една от които е „Лични финанси" в университетите, предназначена за неикономически специалности. Други няколко програми са насочени към средното образование. Правим и олимпиада по финансова грамотност, която е част от календара на МОН," каза Милена Стойчева – изпълнителен директор на „Джуниър Ачийвмънт България".
Първата съвместна инициатива – „Мениджър за един ден" – ще се проведе на 24 октомври 2024 г. Тогава ръководството на НАП ще предаде щафетата за няколко часа на младежи, готови да управляват една от най-големите институции в България.
Експертите със специални предупреждения за търговията в социалните мрежи
Целта е да се намали замърсяването на въздуха
Клиентите ще плащат 10% по-малко, отколкото преди