Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Едно от най-често срещаните нарушения е да не се посочва на потребителя старата цена
Комисията за защита на потребителите започва масови проверки за нелоялни търговски практики, предава БНР.
Едно от най-важните задължения за търговците е стоката да бъде продавана на възможно най-ниската цена в продължение на един месец, посочи председателят на Комисията Стоил Алипиев.
"Това е задължение на контролния орган - да установи дали съобщението за намаление се прилага правилно, дали то се прилага от най-ниско прилаганата цена, дали е дадена пълната информация на потребителя, включително и старата цена, от която се прави намалението, защото това е едно задължение на търговците.
Установихме, че едно от най-често срещаните нарушения е да не се посочва на потребителя старата цена, от която се извършва намалението, за да може той да вземе информиран избор".
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб