Концертите вече са лукс: 18 хил. евро за билет?

Какво се крие зад високите цени на билетите за концерти?

 

Рекордни продажби и разпродадени стадиони през последните месеци. Пазарът на билети за концертите на известни изпълнители процъфтява. Независимо дали е Тейлър Суифт, Адел или Ед Шийран, когато поп звездите имат турне, феновете бързат да си осигурят място, но на каква цена?

Снимка: БГНЕС

Докато Адел се подготвя за последния си концерт, преди да се оттегли от светлините на прожекторите за дълго време, цените на билетите скочиха до рекордни нива. Първоначално билетите за шоуто варираха от 400 евро за редовен вход до 1000 за VIP пропуски. Търсенето обаче нарастна и платформите за продажба отчитат цени до 18 766 евро за места от най-високо ниво.

Федералната асоциация на индустрията за концерти и събития обяснява, че след пандемията цените на билетите са се увеличили с 30%. Те добавят, че хонорарите на артистите понякога дори се увеличават три пъти във фестивалния сектор и концертите са се превърнали в основен източник на доходи за много изпълнители.

Снимка: Getty Images

Тейлър Суифт организира турне в Европа през последните месеци и печели повече от дванадесет милиона евро за концертна вечер. За нейните фенове запазването на билет започва много преди събитието. Те трябва да се регистрират за избраните места седмици преди да бъдат пуснати в продажба и след това получат потенциално персонализиран код за някое от нейните шоута през следващата година.

С времете мащабите на концертите се увеличават и организацията става по-трудна. Разходите за персонал са една от основните причини за повишаване на цените на билетите. На концертите на певицата Адел 700 служители са участвали в изграждането на концертния стадион в Мюнхен, който е струвал около 140 милиона евро.

А у нас в края на август гостува британският поп изпълнител Ед Шийрън, за чиято сцена са били необходими 4000 служители. Технологиите и осветлението също стават все по-иновативни и грандиозни, като се използват най-новите механизми. За последните 2 години производствените разходи на организаторите са се увеличили с 40%.

Снимка: Getty Images

Продавачите на билети също оказват влияние върху цените на концертите. Един от най-големите продавачи и промоутъри в САЩ стои зад концертите на Adele и Coldplay. Често тези компании не само продават билетите, но и управляват залите, където се провеждат събитията. В такива случай те също имат право да регулират цените на билетите спрямо техните интереси.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст