Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Пред bTV Бизнес новините Йордан Чорбаджийски разкри причините за поскъпването
През тази година българските лозари са изправени пред сериозни предизвикателства, които ще засегнат не само цените на гроздето, но и цените на виното за крайния потребител. Пред bTV Бизнес новините, Йордан Чорбаджийски, председател на Националната лозаро-винарска камара, каза, че цената на гроздето се е покачила с 25%. Чорбаджийски обясни на екипа ни, че покачването на цените идва от малкото количество грозде. Той посочи, че през тази година гроздоберът е започнал по-рано от очакваното заради сухото и горещо лято. По думите му, по предварителни данни, добивите на винено грозде в страната са по-ниски спрямо предходната година с между 30 и 40 на сто. Основният виновник за тази ситуация е продължителната суша.
Влиянието на сушата върху реколтата
Недостатъчните валежи и високите температури се отразиха неблагоприятно на гроздето, като намалиха неговото количество и качество. Тези климатични условия не само ограничават добива, но и увеличават разходите за напояване, което допълнително натоварва производителите. В резултат на това, цената на гроздето се покачва, за да компенсира загубите и да покрие разходите. Заради високите температури гроздето узрява бързо през тази година. Там, където разполагат със добри съоръжения за поливане добивът е добър, но не навсякъде притежават такъв тип техника.
Влияние върху пазара на вино
Ще плащаме ли за по-скъпо вино тази година? Увеличението на цената на гроздето неминуемо ще се отрази и на цените на виното. Йордан Чорбаджийски каза пред екипа ни, че към този момент не са изчислявали с колко процента ще се увеличи цента на виното, но със сигурност ще има загуби за винопроизводителите. Очаква се по-ниска печалба за производителите и по-скъпо вино.
Износът на българското вино
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб