МАЕ: Светът ще се изправи пред петролен излишък през 2025 г.
Глобалното предлагане ще надвишава търсенето с повече от 1 милион барела на ден през следващата година
От Сдружението за модерна търговия разказват за подготовката
В значителна степен големите търговски вериги са готови за въвеждане на еврото, отчетоха от Сдружението за модерна търговия, което обединява 750 обекта за продажба на хранителни и битови стоки в цялата страна, съобщава БНР.
Пред журналисти във Враца от сдружението прогнозираха, че след обявяване на евентуална дата за приемане на страната ни в еврозоната, за веригите ще са необходими от 3 до 6 месеца, за да са готови напълно за новата валута.
Големите търговски вериги се подготвят активно да работят с еврото, каза председателят на Сдружението за модерна търговия Николай Вълканов:
"Отговорността на търговците е много голяма. Кешът в икономиката в общините ще мине през нас в рамките на 1 месец".
Големите търговци вече внедряват в ИТ - системите си приетите правила за цените и етикетите.
"Очакваме да няма сътресения. При по-големите вериги не може да има и капка от съмнение за някакъв злоупотреба, тъй като там нещата ще бъдат заложени в голяма степен софтуерното, тоест в превалутирането. Няма да има някакви човешки фактор, който да пише на етикетите", каза експертът.
Вълканов допълни, че се подготвят и насоки за рекламните материали, за да няма подвеждане на потребителя.
"Компаниите имат нужда от между 3 и 6 месеца, за да напаснат всички технически спецификации, които са необходими, IT... Готвят се усилено. Те така или иначе от години насам имаха екипи, които се занимаваха и следяха тези процеси, така че търговският сектор е в голяма степен подготвен и ще бъде напълно готов тогава, когато такова решение, евентуално, бъде взето", каза още той.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Глобалното предлагане ще надвишава търсенето с повече от 1 милион барела на ден през следващата година
На церемонията присъстваха близо 200 гости, сред които водещи експерти и иноватори от Югоизточна Европа. bTV Media Group беше медиен партньор
БВП на Европейския съюз е нараснал с 1%