Топ 5 защитени професии от държавата за 2024/2025
В кои професии има най-малко кадри?
Струваше ли си чакането?
В края на миналата година направихме изчисления колко губим от това, че не сме в Шенген. Изчисленията ни в момента са, че преките ползи по въздух и вода са около 42 млн. лв. Това каза Богдан Богданов, министър на икономиката в оставка в предаването „Лице в лице“ на bTV.
По негови думи затова допринася спестеното време при пътуване, което туристите няма да прекарват по летищата и границите, а могат да посещават туристически обекти или да пазаруват.
„Общите ползи се очаква да дойдат, когато имаме и сухопътния Шенген. Общият ефект от пълноправното ни членство ще бъде малко над 1,1 млрд. лв. на година. Това включва тежкотоварния транспорт, ползите за българския бизнес се оценяват на 500 млн. лв. Имаме и около 540 млн. лв. от допълнителни ползи от времето, което в момента прекарват българските превозвачи на сухопътните ни граници, което в бъдеще могат да реализират от алтернативни приходи“, каза Богданов.
В момента българските стоки се оскъпяват до 30% заради Шенген според българските превозвачи.
По-скъпи ли са нашите стоки от тези в магазините в Западна Европа?
По думи на Богданов има фактори, които влияят на цените на стоките, като на големите пазари, сред които е Германия, Франция – компаниите могат да бъдат по-ефективни и да предлагат продуктите на по-добри цени.
Другият съществен елемент е местното производство. Когато продуктите се произвеждат на местния пазар, а веригите на доставки са по-къси, това оказва влияние на цените.
„Когато основни хранителни продукти се внасят от чужбина, включително плодове и зеленчуци, каквато ситуация виждаме в България, ние сме повлияни от фактори като транспорт и инфлация, които допринасят за по-високите цени“, каза той.
В кои професии има най-малко кадри?
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии