"Дамите движат сегмента с коктейли и те определят тенденциите в бар бизнеса" (ВИДЕО)

Асен Станев и Ники Нейков за бар бизнеса и хубавото уиски

 

Може би ще ви изненадаме, но страната, която консумира най-много уиски в света, е Индия.

Индийците са консумирали 1,5 млрд. литра уиски през 2014 г., което е с 462 милиона литра повече от консумацията в САЩ, според проучване на Bank of America. Това прави около литър уиски на човек в южноазиатската нация.

Снимка: pixabay

Тъй като ние българите, макар и доста по-малобройна нация, също сме фенове на напитката и това е едно от най-поръчваните питиета у нас, се срещаме с Асен Станев и Ники Нейков на Biorest Cup - впечатляващ тандем разбирачи на хубаво уиски и специалисти в бар бизнеса от над 10 години.

„Аз се занимавам с напитки от 2008 г.. Моят път започна от вината към дестилатите. Моята мисия е да налагам нова култура в разбирането на хората в сферата“, казва Асен Станев.

Снимка: iStock

„Моят бекраунд е бармански, но може би от 15 години не практикувам активно, въпреки че никога не излязох от играта. Това което ни свързва двамата е образователния сегмент в света на хоспиталити, защото вярваме, че хората, които са най-дълго в играта я печелят. И ние затова вече сме така почти четвърт век“, разказва за себе си Ники Нейков.

За Нейков да има свой бар бизнес преди време е било романтична идея, а на база на днешния си опит казва, че по-скоро се отдалечава от подобни желания.

„Аз мисля, че всеки трябва да си знае мястото. Никога не съм мислил за собствен бар, не за друго, а защото това не е моето призвание“, добавя Станев.

Снимка: iStock

По думи на Нейков уиски е толкова популярна напитка в България, поради културно обусловени фактори, свързващи напитката с акта на празнуването. Освен утвърдени имена в уиски тенденциите, двамата правят много интересни неща в ром сегмента и в агаве.

„Не можем да отговорим на въпрос за любима напитка, защото как един баща би казал кое е любимото му дете“, казва Нейков.

 

„Нямам търпение ракията да стане любима сфера и се надявам хората да започнат по-сериозно и производствено и консуматорски по-задълбочено в тази категория и да я изкараме вече от домашните кухни“, добавя Станев.

Снимка: Getty Images

Двамата казват, че ходенето на бар е социален елемент, защото хората ходят при хора, в този случай барамани. 

„Много обичам да разказвам една история за един барман, който не беше в състояние да конструира ром, кола с джин и тоник. Говореше през цялото време, аз нямах никаква възможност за интеракция. След 2 часа си тръгвах толкова обогатен все едно съм бил на някакво културно събитие, той просто не спираше да говори и превърташе всичко с невероятен хумор", разказва Нейков.  

Снимка: iStock

Според тях дамите са тези, които отдавна движат сегмента за коктейли и те определят тенденциите в бизнеса.

Вижте защо във ВИДЕОТО!

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст