
Любимата марка на сърбите затваря 60 магазина
Потребителите с ограничен бюджет са все по-склонни да жертват качеството на дрехите
Страната ни е водещ европейски производител на черен хайвер
България е водещ европейски производител на черен хайвер и се конкурира успешно с традиционните лидери Франция и Италия, каза пред БТА Емил Арабаджиев, председател на Асоциацията на търговците на черен хайвер в България.
Всъщност Франция е и основен вносител и консуматор на деликатеса от България, наред със САЩ.
"Имаме пробив на испански и австралийски пазар, и преговорите за нови дестинации продължават. Япония също проявява голям интерес към българския продукт", съобщи Емил Арабаджиев.
На този етап българският хайвер е почти наполовина по-евтин, отколкото в Европа. По данни на асоциацията страната ни изнася годишно над 15 тона от известния деликатес. Потреблението у нас бележи ръст - ако преди 7-8 години то е било около 500 кг. на годишна база, сега надхвърля 1 тон месечно.
"Това е огромен ръст, който говори за популяризиране на българския хайвер на територията на България и за изграждане на навици", смята той.
По думите му българският хайвер от моруна е с уникален вкус и текстура, един от най-скъпите хайвери в света и високо ценен от световните експерти.
Ако Франция асоциира хайвера с шампанското, а в Русия е свързван с водката, в България, по думите му, обичаме черния хайвер чист, защото това е продукт, известен с вкуса си.
Един килограм български черен хайвер струва над 1650 евро. Но отговорът е "да", тъй като се предлага и в малки опаковки, които служат за дегустация. Цена от 96 лв. за 30 грама смятаме, че е достъпна за всеки, който иска да опита. Хайверът е за разкош и е един от най-здравословните продукти, които могат да се консумират, обяснява председателят на Асоциацията на търговците на черен хайвер в България.
Как да консумираме черен хайвер? От асоциацията препоръчват златиста покривка, количество хайвер, което ни харесва и можем да си позволим, и да го споделим с приятели, да направим един летен ден по-аристократичен и по-интересен.
Асоциацията на търговците на черен хайвер в България съществува от три години и е създадена за популяризиране на продукта на територията на България както сред търговците - хотели и ресторанти, така и сред крайните потребители.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Потребителите с ограничен бюджет са все по-склонни да жертват качеството на дрехите
Наскоро компанията отвори първия си магазин в Словакия
5 000 долара годишна такса? Ето как работи новият данък