1 USD
1.82447 BGN
Петрол
Bitcoin
$63,131.6

Топ 3 тенденции в бизнеса с ресторанти, които да наблюдавате през 2024 г.

Топ 3 тенденции в бизнеса с ресторанти, които да наблюдавате през 2024 г.

Скорошно проучване установи, че делът на хората на възраст от 18 до 24 години, които се въздържат от пиене, се е увеличил от 13% на 21% за период от 12 години

Въпреки че 2023 г. годината определено не беше обикновена, по отношение на един от най-пострадалите бизнеси по време на COVID-19 – ресторантьорският - има леко подобрение.

Имайки предвид това, ние анализирахме данните от индустрията и настроенията на клиентите, за да определим най-влиятелните тенденции в ресторантьорството за 2024 г., за да помогнем на хотелиерския бизнес да се подготви за това, което предстои през следващата година.

  • Ръст в търсенето на безалкохолни напитки

Безалкохолната бира, вино и спиртни напитки увеличават продажбите си в световен мащаб и се очаква да бъдат още по-големи хитове сред потребителите през 2024 г.

Според изследване на IWSR, цитирано от Lightspeed, обемите безалкохолна бира и сайдери, вина са се увеличили с приблизително 60% през 2022 г. и прогнозите са, че това ще нарасне с още 31% до края на 2024 г.

Въпреки че има няколко фактора, които оказват влияние върху неотдавнашния скок в популярността на безалкохолните напитки, от натиска върху разходите за живот до опасенията за здравето и по-качествените безалкохолни алтернативи, по-младите поколения са истинската движеща сила зад търсенето на безалкохолни опции.

Скорошно проучване установи, че делът на хората на възраст от 18 до 24 години, които се въздържат от пиене, се е увеличил от 13% на 21% за период от 12 години. Това означава, че повече от трима на всеки петима на възраст 18-24 години сега се въздържат от алкохол в сравнение с тези преди повече от десетилетие.

  • Фокус се върху алтернативи на растителна основа

Не е тайна, че растителната и вегетарианската диета са във възход. Най-големите нации според броя на вегани през 2023 г. са Великобритания и Австралия, като във втората 42% от жителите или намаляват количеството месо, което консумират, или напълно го махат от диетата си.

Тези данни сочат към значителна промяна в хранителните навици и подчертават, че растителното хранене вече не е просто прищявка, която бизнес може да пренебрегне.

През 2024 г. можем да очакваме да видим все по-голям брой ресторанти, залагащи на растителни менюта, като 28% от ресторантите планират да увеличат фокуса си върху диетичните си неща през новата година.

Вместо да имат едно символично веганско или вегетарианско ястие, заведенията ще започнат да включват цели секции, посветени на растителното хранене, като някои ресторанти предлагат и специални вегански/вегетариански менюта.

  • Менюта с по-малко хранителни отпадъци

За съжаление, индустрията на хотелиерството не е невинен наблюдател, когато става дума за хранителни отпадъци, като най-малко 40% от закупената храна, никога не минава през задната част на къщата.

Намаляването на ненужните хранителни отпадъци ще бъде голям приоритет за ресторантите през 2024 г., а последните данни показват, че 29% от ресторантите планират да предложат по-устойчиви и екологични възможности за хранене през новата година.

Снимка: iStock

Освен даряването на остатъци на благотворителни организации и използването на интелигентни инструменти за инвентаризация за ограничаване на разхищението, много ресторанти ще търсят изобретателни начини да преработят своите излишни или неизползвани съставки.

Приготвянето на кисели краставички и закуски от остатъци от зеленчуци или захаросването на изхвърлени резени плодове са само някои от начините, по които ресторантите вероятно ще се справят с хранителните отпадъци през новата година.

Снимка: iStock

Снабдяването от местни доставчици също ще бъде приоритет за ресторантите, тъй като свежда до минимум времето, което съставките прекарват в самолет или камион, осигурявайки по-пресни продукти за по-дълго време и намалявайки риска от загуба. Плюс това, местните продукти минимизират вашия въглероден отпечатък и подкрепят местната икономика – и двете са важни за клиентите.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии