Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Скорошно проучване установи, че делът на хората на възраст от 18 до 24 години, които се въздържат от пиене, се е увеличил от 13% на 21% за период от 12 години
Въпреки че 2023 г. годината определено не беше обикновена, по отношение на един от най-пострадалите бизнеси по време на COVID-19 – ресторантьорският - има леко подобрение.
Имайки предвид това, ние анализирахме данните от индустрията и настроенията на клиентите, за да определим най-влиятелните тенденции в ресторантьорството за 2024 г., за да помогнем на хотелиерския бизнес да се подготви за това, което предстои през следващата година.
Безалкохолната бира, вино и спиртни напитки увеличават продажбите си в световен мащаб и се очаква да бъдат още по-големи хитове сред потребителите през 2024 г.
Според изследване на IWSR, цитирано от Lightspeed, обемите безалкохолна бира и сайдери, вина са се увеличили с приблизително 60% през 2022 г. и прогнозите са, че това ще нарасне с още 31% до края на 2024 г.
Въпреки че има няколко фактора, които оказват влияние върху неотдавнашния скок в популярността на безалкохолните напитки, от натиска върху разходите за живот до опасенията за здравето и по-качествените безалкохолни алтернативи, по-младите поколения са истинската движеща сила зад търсенето на безалкохолни опции.
Скорошно проучване установи, че делът на хората на възраст от 18 до 24 години, които се въздържат от пиене, се е увеличил от 13% на 21% за период от 12 години. Това означава, че повече от трима на всеки петима на възраст 18-24 години сега се въздържат от алкохол в сравнение с тези преди повече от десетилетие.
Не е тайна, че растителната и вегетарианската диета са във възход. Най-големите нации според броя на вегани през 2023 г. са Великобритания и Австралия, като във втората 42% от жителите или намаляват количеството месо, което консумират, или напълно го махат от диетата си.
Тези данни сочат към значителна промяна в хранителните навици и подчертават, че растителното хранене вече не е просто прищявка, която бизнес може да пренебрегне.
През 2024 г. можем да очакваме да видим все по-голям брой ресторанти, залагащи на растителни менюта, като 28% от ресторантите планират да увеличат фокуса си върху диетичните си неща през новата година.
Вместо да имат едно символично веганско или вегетарианско ястие, заведенията ще започнат да включват цели секции, посветени на растителното хранене, като някои ресторанти предлагат и специални вегански/вегетариански менюта.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб