Ценови войни: Най-богатият човек в Китай критикува платформите за онлайн пазаруване и правителството
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството
Това е начин за някои компании да се задържат на повърхността, когато икономическия спад удря пазара
Изкушаващо е за производителите на автомобили да се отклонят от тази индустрия. За някои от тях това е начин да инвестират печалбите си в по-доходоносни области.
За други пък е начин да се задържат на повърхността, когато икономическия спад удря пазара. Присъединете се към нас, за да разглеждаме някои от странните сектори, в които автомобилните компании са се впуснали:
Частните самолети на Honda
Влиянието на Honda се простира далеч отвъд автомобилните заводи. Японската компания прави и снегорини, ATV-та, мотоциклети и дори самолети. Носещ името HA-420, HondaJet е малък самолет, предназначен за частни полети, превозващи малко пътници. Предлага шест места за пасажери и двама членове екипаж. Тази Honda с крила е на стойност от 6 млн. долара. Над 200 от този модел са произведени в завода в Грийнсбъро, щата Северна Каролина. Това е най-продаваният самолет в своя клас.
Колбасите на Volkswagen
Най-популярният продукт на Volkswagen няма колела и двигател. В продължение на десетилетия компанията произвежда колбаси от свинско месо, използвани за създаването на къривурст (б.а. - едно от най-разпространените steet food ястия в Германия). Volkswagen зарежда с къривурст фабриките си, а освен това го предлага на ресторанти и на много автомобилни изложения. Това ястие дори се продава в някои от хранителните магазини във Волфсбург - родния град на компанията. Марката може да се похвали със 7 млн. колбаса на година срещу 4,9 млн. автомобила, създадени през 2021 г.
Маските за лице на General Motors
Подобно на много други компании по света, GM започна да произвежда маски за лице в първите месеци на пандемията от COVID-19. Техническият център на американската корпорация в Уорън, щата Мичиган, е в състояние да направи 1,5 млн. маски на месец. През май 2021 г. заводът на GM в Ошава, Онтарио изпълнява поръчка на Агенцията за обществено здраве на Канада за доставка на 10 млн. маски, след като започва работа 12 месеца по-рано.
Сърдечната помпа на GM
Механичната сърдечна помпа “Dodrill-GMR” е разработена от “GM Research Laboratories” съвместно с хирурга Форест Додрил (1902-1997 г.).
"Ние изпомпваме петрол, бензин, вода и други течности по един или друг начин. Изглежда логично да се опитаме да изпомпваме кръв”, казва за изобретението преди години един от ръководителите на екипа Едуард Рипингил.
Машината, която прилича на 12-цилиндров двигател, първо е използвана от екипа на Додрил, който извършва сърдечна операция на Хенри Опитек в университета "Харпър", в Детройт през 1952 г. Самият Опитек след това живее още 29 години.
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството
В кои професии има най-малко кадри?
Колко харчат пушачите на година за цигари