С парите за цигари за 4 години може да си купите кола
Колко харчат пушачите на година за цигари
"Това е по-скоро като космически кораб за 5 млн. долара“, казват производителите
Тези малки подводници обикновено струват между 2 и 7 млн. долара, казва New York Times. Производителите на дълбоководни кораби казват, че много от клиентите им са богати ентусиасти.
Чарлз Конен, съосновател на производителя на подводниците SEAmagine Hydrospace, изчислява, че в света има 200 такива подводни кораба. Някои се използват от научни институции, други за туризъм. Но нарастващият брой принадлежи на избрана група собственици на яхти.
Докато билетът за обиколка с подводница, като тази, която завърши с трагедия тази година по пътя към Титаник, е твърде скъп за повечето хора, притежаването на подводница изисква друго ниво на богатство и инфраструктура за плаване.
Само достатъчно големи яхти — поне 36 метра — могат да поберат подводница, която обикновено струва между 2 млн. и 7 млн. долара (без да се включват разходите за кран за спускане на подводницата, моторната лодка, необходима за качване, и услуги като картографиране и водачи, които може да струва около 15 000 долара на ден).
„Не е като луксозна кола“, каза Конен. „Това е по-скоро като космически кораб за 5 млн. долара.“
Точно както през 80-те години на миналия век беше актуално да имаш хеликоптер и частно яхтено пристанище, придобиването на привлекателна подводница става все по-често нещо за богатите.
Дълбоководните изследвания имат нарастваща база от фенове сред елита. Режисьорът Джеймс Камерън и милиардерът инвеститор Рей Далио са дарили плавателни съдове на Океанографския институт „Уудс Хоул“ и са инвестирали в производителя на подводници Triton Submarines. Далио каза, че става въпрос за откритие. „Океанът е най-големият ресурс, с който разполагаме. Той е два пъти по-голям от всички континенти взети заедно – и е недостатъчно проучен.“
Някои собственици на подводни апарати дават под наем плавателните си съдове за документални филми и научни изследвания, докато други търсят невиждани досега видове или искат да изследват останки от кораби. И има модел със смесена употреба, който е универсален за всичко - от подводна сватба до коктейли на рифа, вечеря или игра на покер, каза Крейг Барнет, директор продажби и маркетинг на Triton.
Какво ще кажете за имплозията на Титан? Фаталното пътуване на OceanGate хвърли силна светлина върху дълбоководните приключения. Но Конен казва, че точно този плавателен съд не е построен според спецификациите и е предизивквал безпокойство в общността на подводниците от години.
Кетър казва, че компанията му не е имала никакви анулирания на пътувания след инцидента. Triton също каза, че няма откаже и че строи нови пет подводници.
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството
В кои професии има най-малко кадри?