
Първият човек с имплант в мозъка: Илон Мъск е впечатляващ човек
Ето и какво още разказа Ноланд Арбо пред екипа ни
Мъск и група инвеститори предложиха да закупят активите за 97,4 млрд. долара по-рано този месец
Изглежда, че OpenAI се разраства бързо въпреки нарастващата конкуренция. Базираната в Сан Франциско технологична компания е имала 400 млн. седмично активни потребители към февруари, което е с 33% повече от 300 млн. през декември, заяви главният оперативен директор на компанията Брад Лайткап пред CNBC. Тези цифри не са били съобщавани преди това.
Лайткап изтъкна „естествения прогрес“ на ChatGPT, тъй като той става все по-полезна и позната на по-широк кръг от хора.
„Хората чуват за него от уста на уста. Те виждат ползата от него. Виждат, че приятелите им го използват“, каза Лайткап в интервю, като добави, че е необходимо време, за да намерят хората случаи на употреба, които да им допаднат.
„Налице е цялостен ефект от това, че хората наистина искат тези инструменти и виждат, че те са наистина ценни.“
OpenAI вижда, че това се разпространява и върху нейния разрастващ се бизнес в предприятията. Компанията вече има 2 млн. плащащи корпоративни потребители, което е приблизително двойно повече от септември, казва Лайткап, като посочва, че често служителите използват ChatGPT лично и предлагат на компаниите си да внедрят инструмента.
Трафикът на разработчиците също се е удвоил през последните шест месеца, като според Lightcap той се е увеличил петкратно за „аргументирания“ модел o3 на компанията. Разработчиците използват OpenAI, за да интегрират технологията в собствените си приложения. OpenAI брои Uber, Morgan Stanley, Moderna и T-Mobile сред някои от най-големите си корпоративни клиенти.
Лайткап сравнява това използване с облачните услуги, които Amazon
Уеб услуги, които са първите в света преди две десетилетия. Макар че потребителският бизнес може да се развива по-бързо, тъй като хората могат да го възприемат по свое желание, предприятията са в „процес на изграждане“, каза той.
„Има цикъл на закупуване и процес на учене, който е свързан с мащабирането на корпоративен бизнес“, казва Лайткап. „ИИ ще бъде като облачните услуги. Той ще бъде нещо, което не може да управлява бизнес, който в крайна сметка наистина не работи с тези много мощни модели под повърхността.“
Ефектът на DeepSeek
Растежът на OpenAI идва на фона на нова конкуренция от страна на китайския конкурент DeepSeek, който разтърси технологичните пазари през януари, тъй като инвеститорите се опасяваха, че ще попречи на бъдещата рентабилност на американските компании за изкуствен интелект и на тяхното господство. Технологичните компании с мегакапацитет бяха засегнати особено силно. Nvidia загуби 17% в понеделника, в който DeepSeek направи вълна, изтривайки почти 600 млрд. долара пазарна стойност.
По-късно същата седмица OpenAI обвини DeepSeek, че неправилно е събирала моделите ѝ с техника, известна като дестилация. Лайткап заяви, че новата конкуренция не е променила начина, по който OpenAI мисли за отворения код, продуктовата им пътна карта или плановете за мегаразходи.
„DeepSeek е доказателство за това колко много ИИ е навлязъл в общественото съзнание - преди две години щеше да е непостижимо“, казва той. „Това е момент, който показва колко мощни са тези модели и колко много хора наистина се интересуват от тях“.
Освен с появата на DeepSeek, OpenAI се сблъсква и с напрегнат период на правния фронт.
Милиардерът Илон Мъск, съосновател на компанията, съди OpenAI за нарушаване на договор, тъй като тя се опитва да се превърне в компания с идеална цел. Microsoft е вложила милиарди в компанията, а SoftBank е близо до финализиране на инвестиция от 40 млрд. долара, която може да оцени компанията на близо 300 млрд. долара, според източници, запознати със сделката.
Мъск и група инвеститори предложиха да закупят активите на нестопанската организация за 97,4 млрд. долара по-рано този месец. В писмо до адвоката на Мъск адвокатът на OpenAI заяви, че управителният съвет на компанията е установил, че „широко разгласената „оферта“ на Мъск всъщност изобщо не е оферта“. Председателят на OpenAI Брет Тейлър заяви в изявление, че компанията „не се продава“.
„Числата говорят за всичко“, казва Лайткап. „Опитваме се да бъдем много прозрачни по отношение на всичко това. (Мъск) е конкурент. Той се състезава. Това е нестандартен начин на състезание.“
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Ето и какво още разказа Ноланд Арбо пред екипа ни
Екип на bTV Бизнес Новините беше на мястото на събитието
Каква е причината?